اخبار

انتشار ویژه نامه “عاشورا فراتر از دین بالاتر از مذهب” در جمهوری خودمختار نخجوان

نخجوان ویژه نامه “عاشورا فراتر از دین و بالاتر از مذهب” به زبان آذری ترجمه و منتشر شد.

ابوالفضل ربیعی ، وابسته فرهنگی کشورمان گفت ویژه نامه” عاشورا فراتر از دین و بالاتر از مذهب ”  همزمان با ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدلله الحسین (ع)  به زبان آذری منتشر گردید.

در مقدمه به نهضت بزرگ و جاودانه عاشورا از آغاز تا زمان حاضر و تا ظهور منجی بشریت چشمه‌سار آزادی و آزادمردی باقی بوده و خواهد ماند اشاره شده است. هر انسان حق جو و حقیقت‌طلب برای رسیدن به آزادگی و عدالت باید حداقلی از چشمه‌سار این حماسه را درک کند. تاریخ عاشورا نشانگر این حقیقت است که حسین (ع) و یاران باوفایش در طول قیام خود در برابر حکومتی مستبد، خون‌خوار و سپاهی دنیاگرا و دژخیم در منطقه‌ای بیابانی روبه‌رو شدند تا به انسان‌های سرکش و زیاده‌خواه بفهمانند که ظلم، استبداد، مقام، موقعیت و شرف و بلندمرتبگی نمی‌آورد و فقط آزادگی است که به انسان‌ها وقار و شایستگی و ماندگاری ابدی می‌دهد و انسان‌های آزاده برای آن ارزش و اهمیت قائل‌اند. بسیاری از دانشمندان و بزرگان ادیان مختلف به دنبال مطالعه و تحقیق درزمینه فلسفه قیام عاشورا بر این عقیده‌اند که قیام امام حسین (ع) نشأت گرفته از یک قدرت الهی بود و امام حسین (ع) با این حرکت خود قصد داشت تا دین اسلام و سیره پیامبر (ص) را برای همیشه جاوید سازد.

در این نوشته دلایل قیام امام حسین (ع) و ویژگی یاران آزاده‌اش، علل زمینه های عاشورا، رازهای جاودانگی عاشورا، اهداف امام حسین (ع) جهت مبارزه با طاغوت، دیدگاه بزرگان اسلام و شخصیت های جهانی و مقام معظم رهبری( مدظله العالی)  را بیان نموده ایم. تا خواننده این ویژه نامه ضمن آشنایی بیشتر با راه امام حسین (ع) ، بداند واقعه عاشورا مربوط به یک مذهب و یا یک دین نیست بلکه برای همه انسان‌های بزرگ و آزاده است.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *