اخبار

ترویج فرهنگ معاصر ایران به کمک اتاق ایرانیان در دانشگاه پوانی

سرپرست معاونت آموزشی دانشگاه پوانی درباره اتاق ایرانیان و کتاب های ترجمه شده ایرانی موجود در این دانشگاه با رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در نایروبی حرف زد.

هدف اصلی این بازدید، بحث درباره تمدید تفاهم نامه بین دانشگاه پوانی و رایزنی فرهنگی بود که زمینه های مختلف همکاری از جمله بهبود اتاق ایران، احیای فعالیت های مجله و برنامه تبادل کارکنان را پوشش می دهد. آقای خطیبی همچنین یکی از مقامات موسسه بین المللی مطالعات اسلامی (IIIS) حجت الاسلام و المسلمین سید محمدرضا هاشمی را معرفی کرد که برای همکاری با دانشگاه پوانی در زمینه فعالیت های علمی و پژوهشی اعلام آمادگی نموده اند.

اتاق ایرانیان یک طرح فرهنگی و آموزشی است که هدف آن ترویج فرهنگ، تاریخ و مسائل معاصر ایران در دانشگاه‌های مختلف جهان است. معمولاً شامل یک اتاق یا بخشی در کتابخانه دانشگاه است که حاوی کتاب های ترجمه شده به زبان آن کشور، مجلات، رایانه ها و سایر مطالب ایرانی است. اتاق ایرانیان همچنین رویدادهایی مانند سخنرانی، کارگاه، نمایشگاه و سمپوزیوم در موضوعات مرتبط با ایران را برگزار می کند.

 پروفسور کاهندی از استقبال گرم سرپرست رایزنی فرهنگی قدردانی کرد و تمایل خود را برای ادامه همکاری دو جانبه ابراز کرد. 

پروفسور کاهندی همچنین از ابتکار عمل برای همکاری با IIIS استقبال کرد و پیشنهاد کرد که برای سازماندهی مشترک سمپوزیومی در مورد موضوعات مختلف دانشگاهی که به صورت چرخشی بین دانشگاه پوآنی، دانشگاه نایروبی و کالج دانشگاه تانگازا باشد، کار کنند. دکتر هاشمی با موسسه IIIS در قم مشورت کرد و موافقت آنها را با برگزاری مشترک سمپوزیوم ها و شرکت اساتید و دانشجویان دانشگاه پوانی در مدرسه تابستانی که توسط کالج دانشگاه تانگازا برگزار می شود، تاکید کرد.

این جلسه با اهدای کتاب هایی از جناب آقای خطیبی در مورد دیدگاه امام خمینی (ره) در مسائل دینی، اجتماعی و سیاسی و یک صنایع دستی به پروفسور کهندی به عنوان نشانه حسن نیت و دوستی به پایان رسید.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *