اخبار

رونمایی از مجموعه کتاب‌های «زن از دیدگاه امام خامنه‌ای» در لبنان

مراسم رونمایی از مجموعه کتاب‌های «زن از دیدگاه امام خامنه‌ای» در لبنان برگزار شد.

رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان با مشارکت انتشارات انقلاب اسلامی و همکاری تشکل‌های بانوان در حزب الله لبنان، مراسم رونمایی از مجموعه کتاب‌های «زن از دیدگاه امام خامنه‌ای» شامل سه کتاب زن و خانواده؛ زن بین اصالت، سنت با پیشرفت و زن نمونه را در مجتمع سیدالشهداء(ع) بیروت برگزار کرد.

در این مراسم که تعداد زیادی از بانوان فعال در موضوع زن و خانواده به همراه تعدادی از مادران شهداء حضور داشتند، برنامه‌های متنوعی از جمله سرود و سخنرانی کمیل باقرزاده، رایزن فرهنگی ایران در لبنان در مورد موضوع زن و مسایل آن اجرا شد.

باقرزاده گفت: روز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) در ایران روز عید ملی و روز مادر و زن است. به همین مناسبت لازم است زن مسلمان در مواجه با فکر غربی منحرف در حصوص زن حالت هجومی داشته باشد و انگیزه کافی برای شناختن فکر امام خامنه‌ای که ایشان دیدگاه اسلام ناب محمدی(ص) را در این زمینه ارائه می‌کنند.

وی از تمامی زنان و بانوان حتی غیر مسلمان خواست با افکار و اندیشه‌های رهبر معظم و دیدگاه‌هایشان در خصوص زنان آشنا شوند، زیرا این فکر از فکر تحجری جاهلی که نمود آن در داعش و از جریان سست مدرنیستی غربی است، کاملا متمایز می‌باشد و بهترین نمونه‌ای است که دیدگاه صحیح اسلامی که در آن از کرامت و جایگاه زن سخن گفته می‌شود را بیان می‌کند.

رایزن فرهنگی ایران در لبنان اظهار داشت: واجب است در این مناسبت‌ها توجه کامل به زنان فلسطینی داشته باشیم که امروز به تمامی عالم با خون خودشان و یا تحت عنوان مادر شهدا یا مقاومت پایداری که با خانواده‌هایشان انجام می‌دهند، این فرصت را به جهانیان دادند که زنان و عالم بشریت را از هیمنه دروغین طاغوت آزاد کنند.

سپس، مجموعه کتاب «زن در اندیشه امام خامنه‌ای» رونمایی شد و حضار درباره انتشار آن به بحث و گفت‌وگو پرداختند.

همچنین در این مراسم برنامه‌ی دیگری که آن اعلان نتایج و اعطای جوایز مسابقه فرهنگی پیرامون کتاب «تنها گریه کن» و «ابکی وحدک» بود، برگزار شد و به برگزیدگان این مسابقه، جوایز ارزنده‌ای توسط رایزن فرهنگی کشورمان و با حضور شیخ یاسر فلحه اهدا شد.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *