اخبار

ویژه‌نامه چهارمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در یونان منتشر شد

ویژه‌نامه چهارمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی تحت عنوان «شهید راه قدس» از سوی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در یونان منتشر شد.

به مناسبت چهارمین سالگرد شهادت سردار شهید سلیمانی، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در یونان، ویژه‌نامه‌ای را تحت عنوان «شهید راه قدس» در 34 صفحه به زبان یونانی منتشر و از طریق پست الکترونیکی برای خبرنگاران و فعال حوزه رسانه این کشور ارسال کرد.

این مجله دارای عناوینی چون «زندگی نامه سردار سلیمانی»، «مکتب فکری حاج قاسم»، «دیدگاه مقام معظم رهبری درباره شهید سلیمانی»، «نقش سردار در نابودی داعش»، «مرد روزهای سخت»، «سردار در مسیر قدس»، «مرد خانواده» و «وصیت نامه شهید سلیمانی» است.

در متن نامه این پست الکترونیکی خطاب به مخاطبان یونانی آمده است: «امروز مردمان منطقه غرب آسیا چهارمین سالگرد شهادت سردار بزرگ ایران زمین شهید سلیمانی را گرامی میدارند. برای درک آنچه سردار سلیمانی و یارانش در منطقه غرب آسیا انجام دادند، لازم است یادآوری کنم در سال 2011 با همکاری آمریکا، برخی دولت‌های غربی، اسرائیل و نیز تعدادی از کشورهای منطقه، آتش جنگ به تدریج در برخی از شهرهای کشور سوریه، شعله ور شد. در آن روزها، یک گروه تروریستی به نام داعش که بنا به اعتراف وزیر خارجه اسبق آمریکا، توسط خود آمریکائی‌ها شکل گرفته بود با حمله بی‌رحمانه به مردم بی‌گناه، زمینه را برای ایجاد ویرانی در این کشور فراهم کرد. داعش گروهی شوم و شرور بود که توسط آمریکا و با هدف ایجاد اختلاف در جهان اسلام، فجایع و جنایات عظیمی را در کشور سوریه و عراق مرتکب شد. اما چندین سال بعد، با ورود یک فرمانده قهرمان و شجاع به میدان نبرد با آنها، رویای تشکیل حکومتی مبتنی بر ترور و کشتار، به کابوسی سیاه  و دردناک برای آنها تبدیل شد. هفت سال پس از ظهور این گروه جنایتکار و ورود شجاعانه و بی باکانه سردار قاسم سلیمانی به نبرد با این گروه، در 21 نوامبر2017 همزمان با پایان یافتن عملیات آزادسازی منطقه بوکمال در سوریه، سردار شهید سلیمانی طی نامه ای به رهبر جمهوری اسلامی ایران رسما پایان حکومت داعش را اعلام کرد. او در این نامه نوشت: پس از پایین آوردن پرچم این گروه آمریکایی- صهیونیستی و برافراشتن پرچم سوریه، پایان سلطه و سیطره داعش، این درخت شرور و شیطانی را اعلام می کنم. اما متاسفانه، چندی بعد، شهید سردار سلیمانی که در اولین ساعات بامداد روز جمعه اول ژانویه 2021 به همراه ابومهدی المهندس و سایر همکارانش بنا به دعوت دولت عراق وارد این کشور شد، در اقدامی جنایتکارانه به دستور رئیس جمهور وقت آمریکا که ناقص اصول و قوائد حقوق بین المللی است، در نزدیکی فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

با این حال، میراثی که از او به جای ماند با شهادتش، جلوه‌ای تازه یافت. میراثی که در ادبیات مردمان منطقه گفتمان مقاومت نامیده می‌شود. شهید سلیمانی، پیشگام گفتمان مقاومت در بعد نظری و عملی در منطقه غرب آسیا بود. گفتمانی که نه تنها تسلیم و سازش را نمی‌پذیرد بلکه بی تفاوتی و سکوت را تاب نمی‌آورد. آنچه امروز در مقاومت مردم مظلوم فلسطین می‌بینیم، ثمره همین گفتمان است و از این رو است که فلسطینیان امروز شهید سلیمانی را شهید القدس می‌نامند.»

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *