اخبار

انتشار مقاله‌های «شهید قدس» و «قهرمان مقاومت» در کنیا

مقاله‌های «شهید قدس» و «قهرمان مقاومت» از سوی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کنیا منتشر شد.

رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کنیا به مناسبت چهارمین سالگرد شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و شهید ابو مهدی المهندس، دو مقاله با موضوع «شهید قدس» و «قهرمان مقاومت» در دو روزنامه کثیرالانتشار کنیا روزنامه استاندارد و روزنامه  ستاره منتشر شد.

در مقاله «ترور قاسم سلیمانی قهرمان مبارزه با تروریسم ضایعه بزرگی برای ایران و اسلام» که 3 ژانویه 2024 برابر با (13 دی ماه 1402) در روزنامه استاندارد کنیا منتشر شد، آمده است: رشادت های سردار سلیمانی که همواره در راستای سیاست‌های اصولی جمهوری اسلامی ایران برای کمک به برقراری صلح و ثبات در سطح منطقه و بین‌المللی نقش حیاتی را ایفا کرده و اقدامات مختلفی را اتخاذ و به انجام رسانده است.ایشان تلاش های زیادی برای مبارزه با تروریسم بین المللی و گروه های تروریستی در حال رشد در سراسر منطقه انجام داده است.

در ادامه این مقاله آمده است: یکی از ویژگی‌های بارز قاسم سلیمانی، شجاعت و نترسی او در مقابله با نظام سلطه و امپریالیسم و قدرت‌های استثمارگر جهانی بود، خصلتی که او را در بین توده‌های مردم جهان محبوب کرد. به همین دلیل سردار قاسم سلیمانی به حق و با افتخار لقب قهرمان مبارزه با تروریسم و ژنرال صلح را به خود اختصاص داده است.

مقاله دوم رایزنی فرهنگی کشورمان در کنیا تحت عنوان «سردار قاسم سلیمانی نماد پیروزی بر تروریسم بود» در روزنامه ستاره منتشر شده است. در این مقاله اشاره شده است که چگونه سردار قاسم سلیمانی فردی منحصر به فرد و چند بعدی بود که دارای شخصیت اخلاقی بی عیب و نقص، توانایی رهبری بی بدیل و مهارت‌های استراتژیک نظامی در ترکیبی نادر با شخصیت خونگرم، دلسوز و ایثارگر داشت.

در بخشی دیگر آمده است: قاسم سلیمانی یکی از تأثیرگذارترین چهره‌های خاورمیانه در دهه اخیر بوده است. ایثار والای سردار سلیمانی جان تازه ای به مقاومت در برابر بی عدالتی، نفاق و انسانیت زدایی دمید. او در واقع «صدای» همه ملت‌هایی بود که «آماده تسلیم شدن» در برابر قدرت‌های استکباری نیستند.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *