اخبار

نشست «شهید سلیمانی قهرمان جهانی مقاومت» در نیجریه

نشست «شهید سلیمانی قهرمان جهانی مقاومت» با حضور علماء و اندیشمندان ابوجا از سوی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در نیجریه برگزار شد.

رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در نیجریه به مناسبت سومین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اقدام به سلسله برنامه‌های فرهنگی در این خصوص کرده است تا بتواند ابعاد پنهان و آشکار اهداف رژیم استکباری ایالت متحده آمریکا را در ترور بزدلانه این سردار مقاومت به جهانیان از جمله کشور نیجریه تبیین و تشریح کند.

به همین منظور، با مشارکت سفارت کشورمان در نیجریه نشست تخصصی با عنوان «شهید سلیمانی قهرمان جهانی مقاومت» با حضور علماء و اندیشمندان ابوجا برگزار شد.

در این نشست تخصصی علاوه بر حضور اندیشمندان و شخصیت‌های دینی و مذهبی کشور نیجریه، سفرای کشورهای عراق، اندونزی، سوریه و لبنان و کوبا نیز شرکت کردند.

این نشست با سخنرانی علی بک، سفیر کشورمان در ابوجا آغاز و پس از آن، پیام شیخ زکزاکی، رهبر جنبش اسلامی نیجریه در این خصوص توسط عثمان یوشا قرائت شد.

سفیر سوریه در نیجریه و عیسی مشیلگارو و داوود نالادو از اعضای اصلی جنبش اسلامی نیجریه و شیخ هارون سعید نامزد سناتوری ایالت کبی و کشیش میتوسلا، رئیس کلیسای ابوجا و علی عباس جیگا و سلیمان آتا و محمد باقر قاشیوو پیرامون ابعاد مختلف شخصیت سردار شهید قاسم سلیمانی به ایراد سخن پرداختند.

سخنرانان به ایمان، اخلاص، صداقت، اخلاق، درایت، هوشمندی، مدیریت، مردمی بودن، دقت و رویکردهای بین‌المللی و منطقه‌ای این شهید بزرگوار اشاره کردند.

در حاشیه این نشست، تصاویر دریافتی از اداره‌کل همکاری‌های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور و اداره‌کل همکاری‌های رسانه‌ای و فضای مجازی با موضوع شهید سلیمانی به نمایش گذاشته شد.  

منبع: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *