اخبار

توصیه رئیس هیات امنای علمای شیعه غرب هند به مطالعه زندگینامه حاج قاسم

سید اسلم رضوی در سخنرانی خود با تأکید بر ضرورت آگاه سازی نسل جوان گفت: اگر جوانان ما نقش شهید سلیمانی را در تحولات انقلاب اسلامی از آغاز تا زمان شهادتشان مطالعه کنند به خوبی خواهند فهمید که ایشان فردی وفادار به خط رهبری، آزادی خواه و عاشق کشورشان بودند.

به همت سازمان عدالت خواه جامو و کشمیر، سمینار تخصصی با عنوان «مسئولیت اندیشمندان و علما در برابر حفاظت از وطن و کشور خویش» با حضور اندیشمندان محلی و علمای دیگر مناطق هند در هتل «اوپرا این» شهر سرینگر در ایالت جامو و کشمیر برگزار شد.

هدف از برگزاری این سمینار، بحث و تبادل نظر پیرامون نقش و مسئولیت علما در زمینه حفاظت از وطن خویش هند بود.

در این سمینار، سید اسلم رضوی، رئیس هیات امنای علمای شیعه غرب هند در سخنرانی خود با تأکید بر ضرورت آگاه سازی نسل جوان گفت: مسئولیت اندیشمندان و علمای دینی آن است که در سخنرانی خود از نسل جوان بخواهند تعلیم و آموزش علوم مختلف را سرلوحه خود قرار دهند تا بتوانند در مراحل زندگی فردی و احتماعی خود موفق شوند.

وی افزود: زندگینامه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی می‌تواند جوانان را با ابعاد شخصیتی ایشان در تمامی زمینه‌ها آشنا سازد. اگر جوانان ما نقش ایشان را در تحولات انقلاب اسلامی از آغاز تا زمان شهادتشان مطالعه کنند به خوبی خواهند فهمید که ایشان فردی وفادار به خط رهبری، آزادی خواه و عاشق کشورشان بودند.

رئیس هیات امنای علمای شیعه غرب هند عنوان کرد: به همین خاطر از همان ابتدا در جنگ تحمیلی با شجاعت فراوان شرکت داشتند و پس از آن نیز برای حفاظت از اسلام ناب محمدی (ص) با داعش که نماد تمام عیار استعمار علیه اسلام بود ایستاده و موفق به پیروزی عظیمی شدند و این عامل باعث شد که استکبار جهانی در مقابل این همه شجاعت تنها راه حذف ایشان را فراهم کند.

سید اسلم رضوی ادامه داد: مطالعه زندگینامه ایشان برای همه جوانان لازم است تا ایشان را الگویی برای خود انتخاب کنند.

وی خاطرنشان کرد: اندیشمندان باید در سخنرانی‌های خود از مطالب تفرقه انگیز که باعث اختلاف در جامعه مسلمانان و همچنین، اختلاف با جامعه اکثریت هندوها می‌شود به شدت اجتناب کنند.

در این سمینار یک روزه، علما و اندیشمندان نیز به اظهار نظر در مورد چگونگی تعاملات با دیگر جوامع و همزیستی مسالمت آمیز با دیگر گروه‌ها پرداختند.

منبع: سازمان فرهنگ و ارتباطات

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *