اخبار

بررسی راه‌های توسعه آموزش و ترویج فرهنگ قرآنی در تایلند

در جریان بازدید رایزن فرهنگی کشورمان از دارالقران امام حسین(ع) تایلند، راه‌های توسعه آموزش و ترویج فرهنگ قرآنی مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفت.

مهدی زارع بی‌عیب، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تایلند از مرکز دارالقرآن امام حسین(ع) بازدید و با مسئول این دارالقرآن دیدار و گفت‌وگو کرد.

رایزن فرهنگی ایران در تایلند گفت: تلاش در مسیر توسعه و تعمیق تعالیم قرآنی با نیت بکارگیری در زندگی و عمل به این تعالیم از ارکان اساسی فعالیت برای ارتقاء فرهنگ قرآنی است.

وی افزود: آموز‌ش‌های قرآنی کودکان و نوجوانان می‌تواند ثمرات اثربخش و ماندگاری را به دنبال داشته باشد که نیازمند توجه ویژه و برنامه ریزی بلند مدت و زیربنایی است.

زارع بی‌عیب اظهار داشت: آگاهی از وضعیت موجود آموزش و فراگیری در سطوح و رشته‌های مختلف می‌تواند قدم مؤثری در برنامه ریزی مقدماتی باشد و این موضوع با فراهم آوردن فضای رقابتی نزد کودکان و نوجوانان به سهولت اتفاق می‌افتد تا برای ایجاد انگیزه در گسترش کمی و کیفی فعالیت‌های قرآنی تاثیر داشته باشد.

در جریان این بازدید، ضمن بررسی و  ارزیابی وضعیت موجود و راهکارهای پیشنهادی به ارائه نقطه نظرات  از سوی استادان پرداخته و مقرر شد با حمایت از دارالقرآن، برگزاری دوره مهارت افزایی مربیان قرآن برای آشنایی و بکارگیری روش‌های نوین آموزش و سرعت بخشی به روند تسلط بر روخوانی روانخوانی و فراگیری تجوید و قرائت در اولویت قرار گیرد.

منبع: سازمان فرهنگ و ارتباطات

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *