اخبار

ایران دارای فرهنگ غنی، اصیل و ریشه‌دار است/ لزوم تبادل گروه‌های فرهنگی و هنری بین ایران و بنگلادش

لیاقت علی لاکی در دیدار با رایزن فرهنگی کشورمان در بنگلادش با تجلیل از هنر غنی، اصیل و ریشه‌دار ایران، بر لزوم تبادل گروه‌های فرهنگی و هنری دو کشور و شرکت در جشنواره‌های یکدیگر تأکید کرد.

سیدرضا میرمحمدی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در داکا ضمن حضور در فرهنگستان هنر بنگلادش با لیاقت علی لاکی، رئیس این فرهنگستان، دیدار و گفت‌وگو کرد.

لیاقت علی لاکی در سخنانی، ایران را کشور فرهنگ و هنر نامید و از هرگونه ارتباط و همکاری با رایزنی فرهنگی ایران و دستگاه‌های فرهنگی و هنری کشورمان استقبال کرد.

وی با یادآوری خاطرات سفر چند سال پیش خود به تهران از هنر غنی، اصیل و ریشه‌دار ایران تجلیل کرد و ایران را کشوری با پیشینه فرهنگی و تمدنی چند هزار ساله نامید که در جهان اسلام مایه افتخار است.

رئیس فرهنگستان هنر بنگلادش تأکید کرد تا در فرصت‌های پیش رو، دو کشور به تبادل گروه‌های مختلف فرهنگی و هنری پرداخته و در جشنوار‌ه‌های یکدیگر شرکت فعال داشته باشند.

میرمحمدی، رایزن فرهنگی کشورمان در بنگلادش هم در این دیدار، از بنگلادش به عنوان کشوری که پیوندها و اشتراکات تاریخی و فرهنگی فراوانی با ایران دارد و یک کشور پرجمعیت اسلامی است، یاد کرد.

وی جهان اسلام را دارای پیکره و سرنوشتی واحد دانست و تقویت روابط و مناسبات کشورهای اسلامی به صورت‌های دوجانبه، چند جانبه و در چارچوب سازمان‌ها و تشکل‌های منطقه‌ای و بین‌المللی اسلامی را لازم و ضروری برشمرد.

میرمحمدی آمادگی رایزنی فرهنگی کشورمان در بنگلادش برای همکاری هرچه بیشتر با فرهنگستان هنر بنگلادش و سایر دستگاه‌های فرهنگی و هنری این کشور را اعلام کرد و افزود: تلاش خواهیم کرد در فرصت‌های پیش رو، گروه‌های فرهنگی و هنری دو کشور در تبادل و همکاری بیشتر با همدیگر باشند

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *