اخبار

خواهان افزایش همکاری‌های علمی و فرهنگی با ایران هستیم

پروفسور اختر الزمان در دیدار رایزن فرهنگی کشورمان در بنگلادش گفت: خواهان افزایش همکاری‌های علمی و فرهنگی با ایران هستیم.

 سیدرضا میرمحمدی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بنگلادش ضمن حضور در دانشگاه داکا با پروفسور اختر الزمان، رئیس این دانشگاه دیدار و گفت‌وگو کرد.

پروفسور اختر الزمان در سخنانی، به مشترکات فراوان تاریخی و فرهنگی میان دو کشور اشاره کرد و ایران را کشوری دارای سابقه تمدنی درخشان برشمرد.

رئیس دانشگاه داکا علاقه‌مندی خود را به ایران به عنوان کشوری بزرگ و پیشرفته ابراز کرد و خواستار افزایش همکاری‌های علمی و فرهنگی موجود میان ایران و بنگلادش و ارتقاء آن به سطح مطلوب شد.

وی ضرورت امضاء اسناد جدید در حوزه همکاری‌های علمی و فرهنگی میان دو کشور با هدف توسعه مناسبات و همکاری‌ها در این عرصه را مطرح و آمادگی دانشگاه داکا برای تبادل هیأت‌‌های علمی و دانشگاهی با دانشگاه‌های ایران اعلام کرد.

رئیس دانشگاه داکا خواستار حمایت و کمک بیشتر رایزنی فرهنگی کشورمان و دستگاه‌های ذیربط جمهوری اسلامی ایران از گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه داکا و دانشجویان مستعد و ممتاز این گروه شد.

میرمحمدی، رایزن فرهنگی کشورمان هم در این دیدار، علاقه‌مندی و اهتمام رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در داکا به گسترش روابط و مناسبات فرهنگی میان دو کشور و به ویژه روابط و همکاری‌های علمی و دانشگاهی با دانشگاه داکا و سایر دانشگاه‌های این کشور را اعلام کرد.

وی از درخواست رئیس دانشگاه داکا مبنی بر ضرورت امضای اسناد جدید همکاری و تبادل هیأت‌ها و گروه‌های علمی و آموزشی میان دانشگاه‌های دو کشور، استقبال کرد.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *