اخبار

امضای تفاهم‌نامه همکاری فرهنگی ادبی بین دانشگاه فاطمه جناح و خانه فرهنگ ایران در راولپندی

در راستای گسترش و توسعه همکاری‌های فرهنگی ادبی، تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه بانوان فاطمه جناح و خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در راولپندی به امضاء رسید.

در راستای گسترش و توسعه همکاری‌های فرهنگی، علمی و دانشگاهی، تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه بانوان فاطمه جناح و خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در راولپندی به امضای فرامرز رحمان‌زاد، مسئول خانه فرهنگ کشورمان و سائمه حمید، رئیس این دانشگاه رسید.

در این تفاهم‌نامه، طرفین متعهد به افزایش دامنه همکاری‌ها در حوزه تحقیقات مشترک، چاپ کتاب، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، فراهم کردن حضور سخنرانان در کنفرانس‌ها، تبادل هیات‌های علمی،  ایجاد تمهیدات لازم برای حضور افراد صاحب نظر در جشنواره‌های فیلم و همکاری در زمینه آموزش زبان فارسی شدند.

پیش از امضای تفاهم‌نامه، طی نشستی در محل دانشگاه فاطمه جناح، مسئول خانه فرهنگ ایران در راولپندی گفت: با توجه به همسایگی و اسلامی بودن کشورهای ایران و پاکستان و وجود حوزه‌های مشترک فرهنگی، تلاش می‌کنیم به شیوه‌های مختلف همکاری‌های دو کشور بیش از پیش گسترش یابد و همکاری مراکز علمی و دانشگاهی می‌تواند به روابط دو کشور عمق دهد.

اهمیت خانواده از منظر اسلام

رحمان‌زاد با بیان اینکه ایران کشوری اسلامی است و اقدامات همه جانبه‌ای برای حفظ ارزش‌های خانواده در دستور کار دارد، گفت: حفظ ارزش‌های خانواده و تحکیم نظام خانواده از دیدگاه اسلام بسیار مهم است.

وی افزود: دانشگاه بانوان فاطمه جناح که تمام دانشجویان آن را زنان تشکیل می‌دهند، می‌تواند نقش مؤثری در خنثی سازی توطئه‌های دشمنان ایفا کند.

سائمه حمید، رئیس دانشگاه بانوان فاطمه جناح این تفاهم‌نامه را یک اقدام مهم در حوزه توسعه همکاری‌های فرهنگی و دانشگاهی دانست و افزود: فیلم‌های ایرانی از نظر محتوا و معنا جامع و مبتنی بر شناسایی مسائل اجتماعی و همراه با ارائه راه‌های برون رفت از مشکلات حوزه زنان و خانواده است؛ لذا نمایش این نوع فیلم‌ها در دانشگاه زنان فاطمه جناح راولپندی می‌تواند برای دانشجویان این دانشگاه آموزنده باشد.

وی ادامه داد: حضور و نمایش فیلم‌های ایرانی در قالب جشنواره‌های دانشگاهی می‌تواند به افزایش آگاهی دانشجویان از جامعه و فرهنگ مردم ایران کمک کند.

رئیس دانشگاه فاطمه جناح اذعان کرد: موضوع خانواده و زنان بسیار گسترده است؛ لذا به تمام رؤسای گروه‌های علوم انسانی دانشگاه ابلاغ خواهم کرد تا زمینه برگزاری سمینار یا کنفرانس‌های حضوری و برخط را در دستور کار داشته باشند و مشارکت فعال کنند.

سائمه حمید ضمن اظهار افتخار برای دانشگاه نسبت انعقاد تفاهم‌نامه با خانه فرهنگ ایران در راولپندی اظهار داشت: معمولاً تفاهم‌نامه‌ها با یک بخش از دانشگاه امضاء می‌شود ولی چون کشور ایران در زمینه دانش، پژوهش و فرهنگ بسیار غنی است، امیداوریم خانه فرهنگ ایران در راولپندی به طور جامع و مؤثر با تمامی گروه‌های دانشگاه ما همکاری کند.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *