اخبار

آموزش زبان فارسی و فرهنگ ایرانی در دانشگاه فاطمه جناح پاکستان

سرپرست هیأت دانشگاه فاطمه جناح: همزمان با شروع ترم جدید دانشگاه، قصد برگزاری کلاس آموزش زبان فارسی و عرضه کتب ترجمه شده از فارسی به اردو را داریم.

پس از انعقاد تفاهم‌نامه بین خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران و دانشگاه زنان فاطمه جناح در شهر راولپندی، هیأتی از این دانشگاه با حضور در خانه فرهنگ کشورمان در مورد اجرای بخشی از این تفاهم‌نامه با فرامرز رحمان‌زاد، مسئول خانه فرهنگ دیدار و گفت‌وگو کردند.

رحمان‌زاد ضمن خوش آمدگویی به اعضای این هیأت دانشگاهی گفت: ایران و پاکستان کشور همسایه و مسلمان هستند و روابطی خوبی بر اساس پیوندهای مذهبی و فرهنگی دارند؛ ولی متاسفانه مردم هر دو کشور شناخت کافی از هم ندارند و ما سعی داریم فرهنگ مشترکمان را تقویت و توسعه دهیم، لذا انعقاد و اجرایی کردن این نوع تفاهم‌نامه‌ها یکی از راههایی است که می‌تواند کمک کننده باشد.

نماینده فرهنگی کشورمان ابراز کرد: خانه فرهنگ کشورمان در راولپندی بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که به امضاء رسیده، آماده همکاری با دانشگاه فاطمه است.

عماد، سرپرست هیأت دانشگاه زنان فاطمه جناح گفت: در مرحله اول در نظر داریم با همکاری خانه فرهنگ کنفرانسی با موضوع خانواده و زنان برگزار کنیم.

وی افزود: همزمان با شروع ترم جدید دانشگاه، علاقه‌مندیم کلاس آموزش زبان فارسی و خطاطی در دانشگاه برای دانشجویان برگزار کنیم.علاوه بر این عرضه کتب ترجمه شده از فارسی به اردو را نیز در دستور کار قرار دادیم.

علی، مسئول جشنواره فیلم «نقاش» ضمن توضیح درباره دومین دوره جشنواره که در مهرماه برگزار خواهد شد، توضیح داد: جشنواره فیلم دیجیتال نقاش (NDFF) ابتکار دانشگاه بانوان فاطمه جناح راولپندی است که اولین بار در سال 2022 راه اندازی شد و قرار است امسال دومین دوره آن را برگزار کنیم.

وی گفت: جشنواره فیلم دیجیتال نقاش بستری است که توسط بخش ارتباطات و مطالعات رسانه دانشگاه زنان فاطمه جناح راولپندی با هدف ارتقای خلاقیت و شناخت ایده‌های دانشجویان در حوزه فیلم سازی راه‌اندازی شده تا دانشجویان استعداد خود را در معرض دید و قضاوت متخصصان با تجربه قرار دهند.

مسئول جشنواره فیلم «نقاش» درباره عناوین و نحوه برگزاری دومین این جشنواره اظهار داشت: از حضور فیلم‌های کوتاه ایران استقبال می‌کنیم و یک روز را برای نمایش فیلم‌های ایرانی اختصاص می‌دهیم.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *