اخبار

افتتاح گوشه ادبی ایران در کتابخانه شماره ۱۶ ایروان

به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ایروان، گوشه ادبی ایران در کتابخانه شماره ۱۶ ایروان وابسته به شهرداری این شهر افتتاح شد.

 به منظور گسترش فعالیت‌های فرهنگی و در راستای توسعه تعاملات ادبی و تاریخی و تمدنی دو کشور ایران و ارمنستان، محمد اسدی‌موحد، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ایروان طی جلسه‌ای در دیدار با رئیس کتابخانه شماره ۱۶ شهر ایروان وابسته به شهرداری این شهر، تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

بر اساس این تفاهم‌نامه، قرار شد گوشه ایران و ایرانشناسی به عنوان بخش زبان و ادب فارسی در سالن مطالعه این کتابخانه راه‌اندازی شود.

به همین منظور و در اجرای این تفاهم‌نامه مصادف با روز کتابخوانی در ارمنستان، گوشه ادبی و فرهنگی ایران در این کتابخانه افتتاح شد تا مورد بهره‌برداری علاقه‌مندان به زبان و ادب فارسی قرار گیرد.

رایزن فرهنگی کشورمان در ایروان با بیان اینکه این گوشه ادبی مورد استقبال فراوان ایران دوستان و علاقه‌مندان به زبان و ادب فارسی قرار گرفته  است، افزود: دسترسی به کتب مرجع و کتاب‌های مختلف فارسی برای علاقه‌مندان بسیار آسان‌تر و یافتنی‌تر شده است.

در همین روز که مصادف با روز کتابخوانی در ارمنستان است و همزمان با راه‌اندازی گوشه ادبی و فرهنگی ایران در کتابخانه، مراسم رونمایی از کتاب «خاطرات من» توسط خلقیان – از نویسندگان ارمنی برگزار شد.

این کتاب که با حمایت سفارت و رایزنی فرهنگی کشورمان به زیور طبع آراسته شده، از تجربیات و مجموعه خاطرات سفر این نویسنده به ایران است. خلقیان در این کتاب ضمن ترسیم کردن چهره واقعی، زیبا و ارزنده از کشورمان، به معرفی نقاط دیدنی و آثار باستانی، فرهنگی و هنری ایران می‌پردازد و علاقمندان به سفر به ایران و خوانندگان کتاب را برای سفر به ایران تشویق می‌کند.

در پایان این مراسم مقرر شد در این کتابخانه برنامه آموزش زبان فارسی در دستور کار قرار گیرد.

شایان ذکر است در گوشه ایران این کتابخانه، کتاب‌هایی درباره تاریخ و تمدن، ادبیات ایران، گردشگری و زبان فارسی جای دارد و مورد استقبال علاقمندان به زبان فارسی است.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *