اخبار

نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های منطقه است

رئیس نمایشگاه کتاب مسقط بیان کرد: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های منطقه از حیث مساحت و تعداد ناشران شرکت‌کننده است.

جمعی از ناشران ایرانی در حاشیه بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسقط  با رئیس این نمایشگاه دیدار کردند. در این دیدار  احمد الرواحی رئیس نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسقط، خلفه الرباح رئیس نمایشگاه بین‌المللی کتاب کویت، مصطفی خادمیان مسئول غرفه جمهوری اسلامی ایران، مرتضی کاردر مدیر نشر هرمس، محمدحسین چراغچی مدیر انتشارات مدرسه، مصطفی مطهری مدیر نشر رود آبی و سیدمسلم سید زین‌العابدین مدیر انتشارات دار زین العابدین حضور داشتند.

در این دیدار  احمد الرواحی پس از خوش‌آمدگویی و معرفی ناشران درباره امکان توسعه روابط صنعت نشر ایران و عمان بیش از حضور در نمایشگاه‌های کتاب دو کشور توضیح داد و گفت: بدون شک برگزاری نمایشگاه‌های کتاب از مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی دولت‌ها در دو کشور است که تعامل میان دو فرهنگ و دو ملت را تسهیل می‌کند.

او افزود: عمان و ایران روابط تاریخی طولانی داشته‌اند و بر همین اساس، کتاب‌های زیادی از طریق وزارت‌های فرهنگ دو کشور ترجمه شده و تفاهم‌نامه‌های زیادی هم جهت شکل‌گیری همکاری‌ها میان نشر دو کشور امضا شده است.

رئیس نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسقط همچنین درباره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: طبیعتا نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های منطقه از حیث مساحت و تعداد ناشران شرکت‌کننده است. از این جهت این نمایشگاه می‌تواند در کشورهای خاورمیانه و بازارهایی مثل پاکستان، هند و روسیه حضور جدی‌تری داشته باشد.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسقط از روز چهارشنبه (دوم اسفند ۱۴۰۲) آغاز به کار کرد و تا دوازدهم اسفند به کار خود ادامه می‌دهد.

 

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *