اخبار

علاقه‌مندیم به آموزش زبان فارسی در مرکز زبان‌های خارجی آنکارا هستیم

رئیس مرکز آموزش زبان‌های خارجی دانشگاه فنی اوستیم آنکارا، آمادگی این دانشگاه برای اضافه شدن زبان فارسی به زبان‌های آموزشی را اعلام کرد.

محمت تازا اوغلو، رئیس مرکز آموزش زبان‌های خارجی دانشگاه فنی اوستیم در خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در آنکارا با سید قاسم سیدان‌ناظمی، رایزن فرهنگی کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس مرکز آموزش زبان‌های خارجی دانشگاه فنی اوستیم ضمن شرح فعالیت‌های این دانشگاه در حوزه‌های بین‌المللی، علاقه‌مندی این دانشگاه را برای ایجاد بسترهای مناسب جهت همکاری در زمینه‌های علمی، آموزشی و فرهنگی با رایزنی فرهنگی کشورمان در آنکارا اعلام کرد.

وی اظهار داشت: دانشگاه فنی اوستیم با داشتن بیش از ده هزار دانشجو و نزدیک به چهار هزار دانشجوی خارجی، بستر بسیار مناسبی را برای امور آموزشی و فرهنگی داراست.

محمت تازا اوغلو با اشاره به تدریس زبان‌های انگلیسی، روسی و آلمانی در مرکز آموزش زبان‌های خارجی دانشگاه، آمادگی این دانشگاه را برای اضافه شدن زبان فارسی به زبان‌های آموزشی این مرکز اعلام کرد و خواستار همراهی رایزنی برای راه اندازی این مهم شد.

در ادامه این نشست، رایزن فرهنگی کشورمان ضمن استقبال از آغاز گفت‌وگوهای تخصصی در زمینه بررسی همکاری‌های دوجانبه با دانشگاه اوستیم، خواستار ارائه درس زبان فارسی در برنامه آموزشی رسمی دانشگاه فنی اوستیم به عنوان درس انتخابی شد.

وی افزود: ما برای ارائه خدمات آموزشی در مرکز آموزش زبان‌های خارجی دانشگاه فنی اوستیم، اعزام استاد آموزش زبان فارسی، تأمین منابع آموزشی زبان فارسی و نیز، برقراری بور‌س‌های آموزشی برای دانشجویان علاقه‌مند و انجام پروژه‌های مشترک با دانشگاه‌ها و دانشجویان ایرانی اعلام آمادگی می‌کنیم و آماده‌ایم تا ارتباطات دانشگاه‌های همتراز ایرانی با این دانشگاه را فراهم کنیم.

در پایان طرفین ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، مجدانه خواهان ادامه گفت‌وگوها جهت برقراری ارتباط بیشتر مرکز فرهنگی کشورمان و دانشگاه فنی اوستیم شدند.

همچنین مقرر شد؛ در جلسه‌ای با حضور رئیس دانشگاه اوستیم و دیگر مقامات این دانشگاه طی هفته آینده در مورد موضوعات مورد بحث، تصمیم‌گیری شود.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *