اخبار

بررسی راه‎‌های توسعه زبان فارسی در اسلام آباد پاکستان

در جریان دیدار مسئولان گروه زبان فارسی دانشگاه زبان‌های نوین (نومل) اسلام آباد و رایزن فرهنگی کشورمان، شرایط کنونی کرسی زبان فارسی در این دانشگاه و راه‎‌های توسعه زبان فارسی در اسلام آباد بررسی شد.

خانم عنبر یاسمین، مدیر گروه زبان فارسی دانشگاه زبان‌های نوین (نومل) اسلام آباد به همراه سفیر رئیس پیشین این گروه ضمن حضور در رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد با مجید مشکی، رایزن فرهنگی کشورمان دیدار کردند.

در این دیدار، طرفین در خصوص شرایط کنونی کرسی زبان فارسی، اساتید و دانشجویان این کرسی در دانشگاه نومل گفت‌وگو و جهت بهبود وضعیت زبان فارسی در این دانشگاه تبادل نظر کردند.

مدیر گروه زبان فارسی دانشگاه زبان‌های نوین (نومل) اسلام آباد پیشنهاداتی در خصوص اعزام اساتید از ایران به پاکستان جهت برگزاری دوره‌های دانش‌افزایی اساتید دانشگاه، اعزام دانشجویان پاکستانی جهت گذراندن دوره‌های دانش افزایی به ایران و همچنین، برگزاری نشست‌های علمی در حوزه زبان و ادب فارسی را ارائه داد.

این استاد دانشگاه با ابراز علاقه‌مندی از معرفی هرچه بیشتر فرهنگ و تمدن ایران زمین به پاکستانی‌ها، آمادگی خود را جهت همکاری و اجرایی سازی پیشنهادات اعلام کرد.

مشکی، رایزن فرهنگی کشورمان در اسلام آباد با تأکید بر برگزاری نشست‌های نقد ادبی به ویژه با نگاه به ادبیات معاصر ایران با همکاری مشترک طرفین و برگزاری روزهای ادب فارسی و شعرای پارسی‌گو، افزایش مهارت‌های شنیداری و مکالمه دانشجویان دانشگاه با نمایش فیلم‌های ایرانی همراه با جلسات نقد و بررسی را طرح کرد.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *