اخبار

روسیه میزبان هفدهمین دوره آموزش زبان فارسی

هفدهمین دوره آموزش زبان فارسی در فدراسیون روسیه آغاز شد.

 هفدهمین دوره آموزش زبان فارسی در مرکز زبان فارسی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه کار خود را آغاز کرد.

در مراسم افتتاحیه این دوره که با حضور مسعود احمدوند، رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در روسیه و نماینده بنیاد سعدی، ماریا گن، مسئول مرکز آموزش زبان فارسی و اساتید این دوره‌ها برگزار شد، فارسی‌آموزان در چهار گروه و در سه سطح مقدماتی، میانی و پیشرفته شرکت داشتند.

احمدوند در این مراسم با اشاره به اینکه دوره هفدهم آموزش زبان فارسی در حالی آغاز می‌شود که روابط دو کشور ایران و روسیه در سطح بسیار خوبی قرار دارد، گفت: در کنار روابط در سایر زمینه‌ها، ارتباطات فرهنگی در حوزه فرهنگی نیز توسعه مطلوبی پیدا کرده است و ترویج زبان فارسی در روسیه می‌تواند به گسترش همکاری‌ها و مراودات دو کشور در سطح مردمی کمک کند.

نماینده بنیاد سعدی در مسکو با تأکید بر اینکه فارسی‌آموزان در آینده می‌توانند با ارتقای توانمندی خود در این مسیر نقش‌آفرین باشند از برگزاری دوره‌های دانش‌افزایی در ایران برای تکمیل مهارت و آشنایی بیشتر با فرهنگ و تمدن ایران خبر داد.

شرکت‌کنندگان این دوره، زبان فارسی را با کمک اساتید ایرانی و بومی در سطح مقدماتی؛ آناستاسیا بلاخینا و در دو گروه میانی و پیشرفته؛ امیر ختایی‌ خواهند آموخت.

زبان فارسی در این دوره طی 30 جلسه، روزهای دوشنبه تا پنجشنبه به مدت 4 ماه آموزش داده خواهد شد.

بنابر اعلام این خبر، کلاس‌های آموزش زبان فارسی با حمایت بنیاد سعدی در مرکز زبان فارسی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به صورت مستمر از سال ۱۳۹۵ برگزار شده و مورد استقبال مخاطبان روس قرار گرفته است.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *