اخبار

نگاهی به کتاب «امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی»

کتاب «امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی» برگرفته از مجموعه‌ مقالات 8 تن از علمای معروف تایلند است که به موضوع انقلاب اسلامی می‌پردازد.

بخش‌هایی از انقلاب اسلامی که مرتبط با «حضرت امام خمینی(قدس سره) است، موضوعاتی از قبیل «مبانی و اصول مد نظر امام در انقلاب اسلامی»؛ «علل و عوامل پیروزی انقلاب اسلامی»؛ «ابعاد و ویژگی‌های نظام اسلامی امام خمینی»؛ «علل و عوامل ماندگاری و اقتدار انقلاب امام »؛ «حضرت امام(ره) مبیّن نقش بانوان در انقلاب اسلامی» و … و به عبارت دیگر بخش مهمی از شناخت عوامل «ایجاد، حفظ و ماندگاری» انقلاب اسلامی را می‌توان در این کتاب یافت.

به نظر می‌رسد در اهمیت مطالب موجود در این کتاب نیز، همین فرمایش ولی امر مسلمین حضرت آیت الله العظنی امام خامنه‌ای کفایت می‌کند که فرمود: او کلید بود. او ریشه‌ی این درخت محسوب می‌شد. این ریشه باید محفوظ بماند. اگر این نظام از ریشه‌ی خود- یعنى از امام عزیز(ره)- جدا شود، مثل درختى است که «اجْتثّتْ منْ فوْق الْأرْض»؛ یعنى از روى زمین آن برداشته و بین تنه و ریشه‌ی آن فاصله خواهد افتاد. ممکن است چهار روزى هم نمود و هیکلى داشته باشد، اما سرنوشتش معلوم است، دیگر رابطه‌ی حیاتى و تغذیه‏اى بین این دو نیست. ما نباید بگذاریم نظام اسلامى از ریشه‌ی خودش- یعنى امام(ره)- جدا شود.

در کتاب «امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی» مجموعه مقالات 8 تن از علمای معروف تایلند شامل «زندگینامه امام خمینی(ره)» نوشته عبد الله ماناجیت نویسنده مشهور تایلندی، «امام خمینی(ره)، برهان جریان امامیه» نوشته چاران ملولیمرئیس دانشگاه اسلامی بانکوک و «دیدگاه  مسلمانان نسبت به امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی» نوشته یاسین مدرس دانشگاه آمده است.

«پیام انقلاب اسلامی» نوشته احمد ابوعلی  استاد دانشگاه، «به سوی مبانی و دلایل انقلاب ایران» نوشته محمد حبسه  استاد دانشگاه، «خاستگاه انقلاب اسلامی» نوشته بانجونگ بینکاسان  استاد دانشگاه، «ابعاد و ویژگی‌های نظام اسلامی امام خمینی(ره)» نوشته غزالی جونگ کلبان  استاد دانشگاه و «حضرت امام(ره) مبیّن نقش بانوان در انقلاب اسلامی» نوشته کیتیما آمونرات استاد دانشگاه از دیگر مقالات این کتاب هستند.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *