اخبار

استقبال از کلاس‌های آموزش زبان فارسی در ارمنستان رشد چشمگیری داشته است

یکی از مسئولین مدرسه شماره ۲۰۰ ایروان گفت: استقبال از کلاس‌های آموزش زبان فارسی در این مدرسه رشد چشمگیری داشته است به طوریکه والدین دانش‌‎‌آموزان درخواست‌های مکرر برای توسعه آموزش زبان فارسی دارند.

 

 در ادامه حضور عالی‌ترین مقامات سیاسی و فرهنگی کشورمان در مدارس ارمنستان و تقویت، گسترش، توسعه و بهبود زبان‌آموزی زبان فارسی در مدارس این کشور، مدرسه شماره ۲۰۰ ایروان مورد بازدید سبحانی، سفیر و اسدی موحد، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان قرار گرفت.

در این بازدید که با استقبال گرم دانش‌آموزان و مسئولان مدرسه و آموزگاران آن روبرو شد، سرود جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان توسط زبان‌آموزان فارسی اجرا شد و سپس میهمانان ایرانی از بخش‌های مختلف این مدرسه بازدید کردند.

در ادامه، نمایش ایرانی چوپان دروغگو توسط جمعی از دانش آموزان فارسی آموز به اجرا درآمد که مورد توجه حاضران قرار گرفت.

پس از آن، یکی از معلمان به بیان روش تدریس خود پرداخت و در ادامه در جلسه‌ای با حضور مسئولان و معلمان فارسی‌آموز و سفیر و رایزن فرهنگی کشورمان، مشکلات و مسائل این مدرسه به ویژه کلاس‌های آموزش زبان فارسی بررسی شد.

در این دیدار مسئولان مدرسه، برای بهبود آموزش زبان فارسی، خواستار ایجاد انگیزه در دانش آموزان شدند و برگزاری المپیادهای مختلف و مسابقات بین دانش‌آموزان فارسی‌آموز را از جمله این انگیزه‌ها عنوان کردند.

یکی از مسئولین این مدرسه با اشاره به افزایش چشمگیر استقبال دانش‌آموزان از کلاس‌های آموزش زبان فارسی گفت: پیش از این تنها در کلاس‌های محدودی آموزش زبان فارسی برگزار می‌شد ولی با توجه به نقش مهم والدین دانش‌‎‌آموزان، درخواست‌های مکرر آنان بر توسعه آموزش زبان فارسی در مدارس ارمنستان است.

وی افزود: در حال حاضر با توجه به نقش مهم ایران در همراهی و حمایت از ملت و دولت ارمنستان، آموزش زبان فارسی توسط دولت در مقاطع پنجم تا نهم اجباری است و خانواده‌ها نیز بسیار علاقه‌مندند که فرزندانشان زبان‌فارسی را بیاموزند.

سفیر کشورمان با توجه به درخواست مسئولان مدرسه برای افزایش ساعت آموزش زبان فارسی قول مساعد هرگونه همکاری در این زمینه و گفتگو با مقامات ارمنی را در این خصوص داد.

وی ضمن تقدیر از زحمات کادر آموزشی این مدرسه، با هرگونه همکاری در خصوص فراهم‌ شدن مقدمات برگزاری المپیاد زبان فارسی و نیز برگزاری اردوهای دانش‌آموزی و اعزام معلمان و دانش‌آموزان برتر به جمهوری اسلامی ایران برای آشنایی بیشتر با زبان فارسی با همکاری سفارت جمهوری اسلامی و مدیریت رایزنی فرهنگی، موافقت کرد.

در ادامه، نسبت به برگزاری مسابقات علمی، نقاشی و اردوهای مشترک، مسابقات ورزشی بین مدارس ارمنی و مدرسه شهید فهمیده توافق به عمل آمد و قرار شد از سوی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران پیگیری و اجرایی شود.

گفتنی است، 300 جلد کتاب گام اول به مدرسه شماره ۲۰۰ ایروان اهدا شد.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *