اخبار

لزوم افزایش همکاری‌ها در زمینه ترجمه و نشر بین ایران و لبنان

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان ضمن بازدید از «سندیکای اتحادیه ناشران لبنانی» خواستار تقویت روابط بین مؤسسات انتشاراتی‌های ایرانی و لبنانی شد و بر لزوم افزایش همکاری‌ها در زمینه ترجمه و نشر تأکید کرد.

سید کمیل باقرزاده، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان ضمن بازدید از «سندیکای اتحادیه ناشران لبنانی» با خانم سمیره عاصی، رئیس و اعضای آن اتحادیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

باقرزاده در سخنانی، با اشاره به زمینه‌های همکاری فرهنگی دو کشور گفت: میان لبنان و ایران روابط فرهنگی دیرینه‌ای وجود دارد و این امر راه‌های همکاری‌های دوجانبه را فراهم کرده و فضای مشترک در زمینه‌های مختلف فرهنگی را باز می‌کند.

وی خواستار تقویت روابط بین مؤسسات انتشاراتی‌های ایرانی و لبنانی شد و بر لزوم افزایش همکاری‌ها در زمینه ترجمه و نشر تأکید کرد.

خانم عاصی آمادگی اتحادیه سندیکای ناشران در راستای همکاری‌های مشترک در زمینه‌های مختلف نشر و انتشارات را اعلام و ابراز امیدواری کرد که حضور ناشران ایرانی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب لبنان حضوری چشمگیری باشد، زیرا ایران کشوری با تمدن دیرینه و فرهنگ عظیم و تاریخی افتخارآمیز است.

وی از تلاش‌های ارزشمند رایزن فرهنگی کشورمان در راستای تقویت و گسترش روابط دو کشور در عرصه‌های مختلف فرهنگی به خصوص در عرصه کتاب و انتشارات تشکر و ابراز امیدواری کرد که نمایشگاه بین‌المللی کتاب لبنان دریچه‌ای برای تبادل فکری و فرهنگی بین عرب و ایرانیان باشد.شایان ذکر است، همکاری بین دو طرف ادامه خواهد داشت تا بتوان در راستای حفظ کتاب و کتابخوانی یک گام جدی برداشته شود.

منبع: سازمان فرهنگ و ارتباطات

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *