اخبار

انتشار کتاب «حجاب و نقش آن در سلامت روان» در نیجریه

کتاب «حجاب و نقش آن در سلامت روان» به زبان انگلیسی منتشر شد.

به منظور معرفی آموزه‌های اصیل دینی مبتنی بر فرهنگ ناب تشیع در جهان به ویژه در بین جامعه مسلمانان در عرصه بین‌المللی، رایزنی فرهنگی کشورمان در نیجریه با همکاری مرکز ساماندهی چاپ و نشر معارف اسلامی و علوم انسانی، کتاب «حجاب و نقش آن در سلامت روان» را به زبان انگلیسی در کشور نیجریه منتشر کرد.

در حیطه اجتماعی، یکی از بارزترین ویژگی‌های جامعه اسلامی پوشش زنان مسلمان است. نشانه گرفته شدن این آموزه دینی از سوی دشمنان بیدار و تلاش برای تضعیف آن، نشان دهنده نقش کلیدی این آموزه دینی در حفظ سلامت جامعه است. موضوع حجاب از ابعاد مختلفی مورد مطالعه و تحقیق قرار گرفته و کتاب‌ها و مقالات فراوانی در این زمینه تدوین شده است، ولی به بعد روانشناختی حجاب و تاثیر آن بر خود زن، کمتر توجه شده است.

عباس رجبی، نویسنده این کتاب کوشیده است از این زاویه به مساله نگاه کرده و از منظر روانشناختی و با روش‌های رایج در این علم، حجاب را مورد بررسی قرار دهد. این مجموعه پس از تالیف توسط انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) به چاپ رسیده است .

این کتاب با همکاری مجمع جهانی اهل بیت(ع) توسط منصور لیما به زبان انگلیسی ترجمه و پس از بومی سازی و ویراستاری نهایی توسط رایزنی فرهنگی کشورمان از طریق مشارکت بخش علمی و فرهنگی جنبش اسلامی در نیجریه توسط انتشارات یونی پرس دانشگاه ابوجا در 500 نسخه در مرداد ماه سال 1402 به چاپ رسید.

شایان ذکر است، رایزنی فرهنگی کشورمان در نیجریه تعداد 200 نسخه از این کتاب را در مجامع علمی، دانشگاهی و نهادهای دینی و مذهبی این کشور توزیع کرده است.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *