اخبار

اندیشمندان پاکستانی بر ادامه راه حاج قاسم تأکید کردند

اندیشمندان و علمای راولپندی پاکستان ضمن تبیین زوایای مختلف شخصیت سردار سلیمانی و نقش بارز ایشان در شکست تروریسم تکفیری، بر لزوم گسترش روحیه جهادی و ادامه راه ایشان تأکید کردند.

نشست «شهدای اسلام محور وحدت اسلامی» با حضور علمای شیعه، سنی و اقلیت‌های مذهبی، اندیشمندان، پژوهشگران پاکستانی و فعالان اجتماعی و دانشجویان در سالن همایش خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در راولپندی برگزار شد.

در این مراسم، سید محمد علی حسینی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان، فرامرز رحمان زاد، رئیس خانه فرهنگ راولپندی، عبدالله حمید گل، رئیس حزب جوانان پاکستان، مفتی گلزار نعیمی، رئیس اهل حرم، علامه سید افتخار نقوی؛ رئیس بنیاد امام خمینی(ره) در پاکستان و علامه عارف واحدی، نائب رئیس جنبش اسلامی شرکت کردند.

این مراسم با قرائت اشعاری در مدح خدمات ارزشمند سردار شهید حاج قاسم سلیمانی توسط شاعران پاکستانی آغاز شد و سپس، شرکت کنندگان ضمن تبیین زوایای مختلف شخصیت این سردار بزرگ اسلام و نقش بارز ایشان در شکست تروریسم تکفیری، یاد و خاطره ایشان را گرامی داشته و بر ادامه این مسیر تأکید کردند.

سردار سلیمانی در مسیر اراده الهی قدم برداشت

حسینی، سفیر کشورمان در پاکستان ضمن تبیین زوایای مختلف شخصیت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی گفت: ایشان در طول زندگی چه  قبل و چه بعد از انقلاب و همچنین در دوران دفاع مقدس و دفاع از امکان مقدس در عراق و سوریه و مبارزه با داعش ثابت قدم بودند.

وی افزود: سردار حاج قاسم سلیمانی صادقانه به عهدی که با خدا داشت پایبند بود هم در گفتار و هم در عمل در مسیر اراده الهی قدم برداشت و گرفتار هواهای نفسانی و شیطانی نشد و همان مسیر امام خمینی(ره) و حضرت آیت الله خامنه‌ای(مدظله العالی) را ادامه داد.

سفیر کشورمان در پاکستان به برکات شهید حاج قاسم سلیمانی پرداخت و گفت: شهید قاسم سلیمانی به دلیل مجاهدت‌های مستمر خود و اخلاق و رفتار انسانی و رفع تهدید تکفیری در زمان حیاتشان از محبوبیت زیادی در جهان اسلام برخوردار بود و این محبوبیت با شهادت ایشان چند برابر شد.

حسینی با اشاره به تشیع باشکوه شهید قدس گفت: ایران اسلامی پس از وفات حضرت امام خمینی(ره) برای دومین بار شاهد حضور میلیونی مردم در تشیع جنازه شهید سردار حاج قاسم سلیمانی بود.

وی افزود: بزرگداشت شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس بزرگداشت ارزش‌های انسانی، اسلامی و الهی است. امروز در کشورهای اسلامی، مردم مراسم بزرگداشت شهید قاسم سلیمانی را مصداق بارز حفاظت از ارزش‌های اسلامی می‌دانند.

حسینی تصریح کرد: نگاه شهید حاج قاسم سلیمانی در مسیر حق علیه باطل به قوم، مذهب و ملیت‌ها نبود؛ بلکه ایشان در مسیر اجرای حکم الهی و دفاع از انسانیت و در عین حال در مسیر ارزش‌های اسلامی قدم برداشت و به درجه رفیع شهادت نائل شد.

وی در عین حال، خاطرنشان کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی تمامیت ارضی پاکستان را تمامیت ارضی ایران می‌دانست و برای حفظ حاکمیت کشورهای اسلامی و همسایه از هیچ تلاشی فروگذاری نکرد.

مکتب شهید سلیمانی بر مبنای اسلام ناب محمدی(ص) است

رحمان زاد، مسئول خانه فرهنگ کشورمان در راولپندی نیز در سخنانی، بیان کرد: این شهید بزرگوار و همرزمانشان که به دستور مستقیم رئیس جمهور وقت آمریکا به شهادت رسیدند، شهیدان راه مبارزه با تروریسم دولتی و بین‌المللی هستند.

وی افزود: شهدای محور مقاومت به ویژه حاج قاسم هدفی جز حفظ یکپارچگی سرزمین‌های منطقه و اتحاد ملت‌های مسلمان را نداشتند و در این راه، جانشان را هم فدا کردند. اگر این رشادت‌ها و جانفشانی‌ها نبود امروز ما مجالی برای دورهم‌نشینی نداشتیم و هر روز شاهد تجزیه کشورها و کشتار مسلمانان و غیر مسلمانان در منطقه غرب آسیا بودیم.

مسئول خانه فرهنگ کشورمان در راولپندی مطرح کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده مخلص و با وفای مکتب انقلاب اسلامی بودند. مکتبی که بر مبنای اسلام ناب محمدی(ص) از طریق امام خمینی(ره) در ایران ایجاد و توسط رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ادامه دارد و انشاء الله به صاحب اصلی آن رسانده می‌شود.

راه شهید حاج قاسم سلیمانی ادامه دارد

عبدالله حمید گل، رئیس حزب جوانان پاکستان، سپهبد قاسم سلیمانی را ادامه دهنده مسیر الهی پیامبر اعظم عنوان کرد و گفت: شهید قاسم سلیمانی که زندگی جهادی خود را از واقعه کربلا الهام گرفته بود برای اعتلاء امت اسلامی شب و روز تلاش می‌کرد و در این مسیر به دل خطرات هم می‌رفت.

وی با اشاره به پیامدهای عمیق پیروزی انقلاب اسلامی ایران در داخل این کشور و کشورهای منطقه گفت: شهید سلیمانی تنها متعلق به ایران نیست بلکه وی شهید راه اسلام است امروز در پاکستان به افرادی همانند شهید سلیمانی نیاز داریم.

رئیس حزب جوانان پاکستان با اشاره به جنایت‌های امریکا در کشورهای اسلامی گفت: شهید سلیمانی به دعوت رسمی عراق وارد این کشور شده بود اما آمریکا با نقض آشکار قواانین بین‌المللی وی و همرزمانش را مظلومانه به شهادت رساند.

عبدالله گل ضمن تقدیر از مواضع رهبر معظم انقلاب در حمایت از مظلومان جهان از جمله مردم مظلوم کشمیر بر ضرورت ادامه راه شهید حاج قاسم سلیمانی تاکید کرد.

مفتی گلزار نعیمی، رئیس حزب مذهبی اهل حرم پاکستان ضمن تقدیر از اقدامات وحدت آفرین جمهوری اسلامی ایران گفت: شهید قاسم سلمانی نیز با پیروی از سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در مسیر وحدت امت اسلام قدم برداشت و امروز ما شاهد نتیجه این اقدامات هستیم.

وی با اشاره به فرهنگ اصیل ایرانی ـ اسلامی گفت: گرایش مردم به ویژه جوانان به فرهنگ غربی معضل بزرگ جامعه پاکستان است و باید از طرح و برنامه‌های ایران در مقابله با فرهنگ بی محتوای غربی الگو‌برداری کنیم.

حاج قاسم در دفاع از انسانیت به کمک مردم شتافت

کریستوفر شرف، عضو اقلیت مذهبی پاکستان نیز با اشاره به نقش مهم حاج قاسم سلیمانی در دفاع از اقلیت‌های مذهبی در عراق و سوریه در برابر حملات تروریستی گروه‌های تکفیری گفت: شهید سلیمانی تنها متعلق به مسلمانان نبود، بلکه ایشان در تحولات طاقت فرسای عراق و سوریه زمانی که از وی درخواست کمک شد در دفاع از انسانیت به کمک مردم شتافت.

وی تصریح کرد: در جهان تعداد اندکی هستند که از حق دقاع می‌کنند و سردار شهید قاسم سلیمانی یکی از این معدود افراد بود.

گسترش روحیه جهادی شهید سلیمانی در جهان

علامه افتخار حسین نقوی، رئیس بنیاد امام خمینی(ره) نیز شهید سلیمانی را امید مظلومان و مستضعفان دانست و گفت: این شهید بزرگوار همیشه شهادت خود را پیش بینی می‌کرد. این طور به نظر می‌رسید که وی برای شهادت چشم به جهان گشوده بود.

نقوی تأکید کرد: سردار سلیمانی با شکست گروه تکفیری داعش جان صدها هزار نفر از مسلمانان شیعه، سنی، مسیحی و دیگر اقلیت‌های مذهبی را از مرگ حتمی نجات داد.

وی خاظرنشان کرد: پس از سه سال از شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، امروز ما شاهد صدها حاج قاسم در منطقه هستیم. امروز روحیه جهادی شهید سلیمانی در جهان گسترش یافته و جوانان منطقه از آن الهام میگیرند.

عبدالباسط مجاهد، استاد دانشگاه و پژوهشگر مسائل سیاسی با اشاره به اهمیت مقاومت اسلامی در حفظ و حراست ارزش‌های اسلامی در منطقه گفت: رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران در مسیر تقویت اسلام در ابتدای پیروزی انقلاب مورد حمله تروریستی قرار گرفت و بسیاری دیگر از انقلابیون در ایران نیز بدست عوامل استکباری به شهادت رسیدند.

وی با تبیین شخصیت شهید قاسم سلیمانی گفت: سردار سلیمانی فرماندهی ارزشی بود که در حمایت از مظلومان و مردم عادی منطقه با قدرت در برابر جبهه استکبار و تکفیری‌ها مبارزه کرد و آنها را شکست داد.

این استاد دانشگاه پاکستان با بیان سادگی و بی پیرایگی سردار حاج قاسم سلیمانی گفت: شهید سلیمانی هر چند سردار بود اما همانند یک سرباز معمولی در جبهه‌ها حضور می‌یافت.

علامه عارف حسین واحدی، نائب رئیس جنبش اسلامی پاکستان با بیان اینکه سردار سلیمانی شاگرد مکتب امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بود، گفت: در حمله تروریستی آمریکا هر چند انقلاب اسلامی و امت اسلامی یک سردار غیور و کارآزموده و جهادی را از دست داد اما این خسارت مادی و معنوی هیچ تأثیری بر جبهه مقاومت اسلامی نداشته است زیرا این جبهه با اقتدار به راه خود ادامه می‌دهد.

وی افزود: شهید سلیمانی و همرزمانش جان خود را برای تامین امنیت و صلح منطقه و همچنین، آزادی بیت المقدس و سرزمین‌های فلسطینی فدا کردند به نحوی که مردم فلسطین به وی لقب شهید قدس را دادند.

منبع: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *