اخبار

کتاب زندگینامه شهید سلیمانی به زبان اسپانیولی رونمایی شد

همزمان با فرارسیدن سومین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی کتاب زندگی نامه خودنوشت این سردار شهید با عنوان « از چیزی که نمی ترسیدم » روز سه شنبه در مراسمی که از سوی رایزنی فرهنگی سفارت ایران در مادرید برگزار شد ؛ رونمایی گردید.

در مراسم رونمایی از این کتاب ارزشمند ؛ حسن قشقاوی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مادرید ؛ محمد مهدی احمدی رایزن فرهنگی و شماری از فعالان فرهنگی و رسانه ای اسپانیا حضور داشتند.

کتاب «از چیزی نمی‌ترسیدم»، زندگینامه‌ خودنوشت سردار سلیمانی است که توسط رایزنی فرهنگی ایران در اسپانیا ترجمه و منتشر شده است.

این کتاب شامل دست‌نوشته‌های شخصی شهید سلیمانی از دوران کودکی و زندگی در روستای قنات ملک کرمان تا میانه مبارزات انقلابی در سال ۵۷ است.

کتاب ازچیزی نمی ترسیدم، شرح زندگی مردی از دل روستایی دورافتاده در کرمان است که چند دوره از زندگی ساده و کوتاهش را روایت کرده و نشان می دهد که چگونه به جایگاه بلندی رسید.

در این مراسم محمد مهدی احمدی رایزن فرهنگی کشورمان پیام دکتر محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را که به مناسبت رخداد رونمایی از کتاب زندگی آن شهید به زبان اسپانیایی ارسال شده بود قرائت کرد.

متن پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به این شرح است :

«سپهبد شهید قاسم سلیمانی، نامی بلندآوازه و ماندگار در تاریخ مبارزه بشر عصر حاضر با تروریسم و مقابله با جریان‌های تکفیری است.

سرداری وفادار که جان خود را بر کف نهاد و با اخلاصی بی‌نظیر و مثال‌زدنی در خط مقدم مبارزه با داعش و تروریست‌های منطقه خاورمیانه، لرزه به اندام جنایتکاران انداخت و سرانجام، خود قربانی تروریسم دولتی آمریکا شد و به یاران شهیدش پیوست. او یاور مظلومان و دشمن ظالمان بود و رمز ماندگاری «شهید سلیمانی» جز این نیست که شجاعت در دفاع از مظلوم و ستیز با ظلم، سرلوحه عمل او بود.

سردار سلیمانی برای ما یک شهید زنده است؛ چرا که او الگوی مجسم اخلاص، انسانیت و شجاعت بوده و خواهد بود و مردم هم‌روزگار ما هرگز مجاهدت‌های او در دفاع از کیان سرزمینی و امنیت منطقه‌ای را از یاد نخواهند برد.

از این‌رو زنده نگاه داشتن یاد و خاطرۀ آن سردار سلحشور اسلام، ارج نهادن به یک مکتب و اندیشه رهایی‌بخش است و با خون پاک آن شهید عزیز، مکتب مقاومت جان تازه‌ای گرفت.

در آستانۀ سومین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی، ترجمه اسپانیایی کتاب خودنوشت آن شهید، با عنوان «از چیزی نمی‌ترسیدم» به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی در مادرید، در راستای معرفی هرچه بهتر شهید سلیمانی و سیره و سلوک آن مرد خدایی، که در کتاب حاضر اشاره‌ای گذرا بر زندگی پرتلاطم آن شهید شده، شایسته تقدیر است. امیدوارم این اثر سترگ، قلب‌های بیدار و وجدان‌های آگاه در سراسر جهان را به سوی آزادگی، اخلاص و ظلم‌ستیزی رهنمون سازد.

منبع: ایرنا

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *