اخبار

تازه‌ترین نشریه بین‌المللی “الوحده” به شهید سلیمانی اختصاص یافت

سیصدوهفتادوهفتمین شماره نشریه «الوحده» به شهید حاج قاسم سلیمانی اختصاص یافت.

مؤسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین‌المللی الهدی به مناسبت بزرگداشت سومین سالگرد شهادت شهید والامقام سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی سیصدوهفتادوهفتمین شماره نشریه عربی‌زبان خود با عنوان «الوحده» را با هدف معرفی ابعاد مکتب سلیمانی و دیپلماسی فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی به آن شهید بزرگوار اختصاص داد.

در این ویژه‌نامه به معرفی و تبیین ویژگی‌های شخصیتی، ابعاد فرماندهی، مؤلفه‌های دکترین نظامی و فرصت‌ها و فضائل روحی  – معنوی و اخلاقی این شهید دلاور که از مؤلفه‌های راهبردی مکتب سلیمانی به شمار می‌آید، پرداخته شده است.

در قسمت‌هایی از سر مقاله و عناوین این نشریه می‌خوانیم:  «یکی از مهم‌ترین راهکارها که همواره مورد تأکید بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی بوده، برچیدن حضور بیگانگان از منطقه است. قطع به یقین یکی از اثرگذارترین چهره‌های بین‌المللی حال حاضر شهید سپهبد قاسم سلیمانی است که با حضور مؤثر خود در عرصه بین‌المللی توانست علاوه بر بازگرداندن امنیت و ثبات به کشورهایی چون سوریه و عراق در گفتمان مقاومت نیز اثرات چشمگیر داشته باشد.

راهپیمایی اربعین در طول یک دهه گذشته تیتر یک رسانه‌های دنیا و مسئله اصلی ‌اندیشکده‌های جهانی شده است. نقش سردار شهید سلیمانی و رزمندگان مدافع حرم آل‌الله، در پا گرفتن راهپیمایی اربعین حسینی و برگزاری هر ساله آن در امنیت کامل، امری است که بر کسی پوشیده نیست.

قهرمان بدون مرز

نام حاج قاسم در هر نقطه جهان و در میان هر دین و آیینی برده شود، چهره مردی در اذهان تداعی می‌شود که پیام‌آور صلح و انسانیت است. مردی که نه در قاب رسانه و پشت میکروفون ندای آزادی مظلومان و دفاع از حقوقشان را سر می‌داد، که خود اول شخص حاضر در میدان در هر نقطه جهان برای رویارویی و مقابله با دشمنان بود.

نقش کلیدی شهید سلیمانی برای حذف داعش از عراق

سال 2003 بود که آمریکا با حمله نظامی تمام عیار به عراق، حکومت صدام را در عمل به سقوط کشاند و در نهایت این کشور را به اشغال نظامی درآورد. در نتیجه بسیاری از مردم این کشور به خاک و خون کشیده شدند و بسیاری از زیرساخت‌های عراق نابود شد.

وقتی فریاد کمک یک مسلمان بلند می‌شود …

اسلام دین اعتناست! بی‌اعتنایی مسلمان‌ها به یکدیگر از نظر شرع مقدس اسلام زیبنده هیچ مسلمانی نیست و همین اصل مهم و کلیدی است که منشأ حدیث نبوی با این مضمون است که «هرکس فریاد مظلومی را بشنود و به کمک او نرود، مسلمان نیست. نگاهی اجمالی به فعالیت‌های سپاه قدس در عراق و سوریه و مرور خاطرات فرماندهان و سربازان این سپاه، ما را در فهم هرچه عمیق‌تر اهمیت مداخلات ایران در عراق و سوریه کمک می‌کند!

نسخه پی‌دی‌اف این نشریه را ازاینجا دریافت می‌کنید.

منبع: تسنیم

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *