اخبار

هفدهمین شماره مجله چشم انداز ایران با عنوان یونانی ایراناراما منتشر شد

هفدهمین شماره دوهفته‌­نامه چشم انداز ایران که با عنوان یونانی ایران­اراما شناخته می­‌شود، منتشر شد.

در سرمقاله این شماره به قلم خانم خریسانثی پارچاناکی آمده است: در این شماره با یکی از شهرهای زیبا و یکی از روستا های تاریخی ایران در استان های آذربایجان غربی و شرقی آشنا می شویم. این شهر ارومیه نام دارد و نام این روستای شگفت انگیز کندوان است. ارومیه شهری زنده در شمال غربی ایران است که به شهری با فرهنگ ها مختلف شهرت دارد.

شهری که دارای میراث تاریخی غنی و مناظر طبیعی بی نظیر است. به لحاظ ترکیب جمعیتی چند قومیتی، معماری خاص، دریاچه مسحور کننده ارومیه و دیگر عوامل، این شهر به مقصدی ویژه برای گردشگری تبدیل شده، جایی که سبب درآمیختن فرهنگ، تاریخ و شاخصه های طبیعی گوناگون است. نام این شهر با نام دریاچه‌ای با همین نام گره خورده که جاذبه های طبیعی متنوعی را در خود جای داده است.

در سوی دیگر، روستای کندوان است که به زیست گاهی تاریخی برای بشر در دل صخره های سخت شهرت دارد. خانه های این روستا در دل صخره ها و به صورت مخروطی شکل قرار گرفته‌اند. این مکان به لحاظ معماری منحصر به فردی که دارد،  گردشگران را به سفری در گذشته‌های دور می برد، جایی که تاریخ، زیبایی های طبیعی و سبک زندگی سنتی در هم آمیخته است. همزمان با جشن انگور که یکی از جشن های سنتی منطقه ارومیه که در پایان فصل تابستان برگزار می شود، آشنا می شویم.

بعد از آن، با صومعه تادئوس مقدس که در فهرست میراث فرهنگی ناملموس در یونسکو ثبت شده است، آشنا خواهیم شد و در پایان درباره معرق کاری که از صنایع دستی این استان نیز محسوب می شود بیشتر می­خوانیم. در انتها نیز با یکی از غذا های سنتی و شیرینی های معروف این شهر یعنی ارومیه خورش و نقل آشنا می شویم.

لازم به ذکر است، این نشریه با حمایت رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در یونان و به همت خانم خریسانثی پارچاناکی تهیه و تدوین می­شود. خانم پارچاناکی دانشجوی دکتری رشته ترجمه زبان های انگلیسی و فرانسوی از دانشگاه ایونی و از علاقه­مندان به زبان، فرهنگ و هنر ایرانی است. وی به مدت دو سال است که زبان فارسی را در رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در آتن می ­آموزد.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *