اخبار

نسخه جدید مجله چشم انداز ایران منتشر شد

شماره جدید مجله چشم انداز ایران با عنوان یونانی ایران­اراما و با هدف توسعه شناخت مخاطبان یونان از فرهنگ، هنر و جاذبه های گردشگری ایران به زبان یونانی منتشر شد.

در سرمقاله این شماره به قلم خانم خریسانثی پارچاناکی آمده است: در این شماره به شهری زیبا و کوهستانی در استان گیلان واقع در شمال ایران و در نزدیکی سواحل دریای خزر می پردازیم. این روستا ماسوله است، روستای تاریخی و در میراث فرهنگی جهانی از سوی ایران به ثبت رسیده است. این شهر به دلیل معماری خاصی که دارد و همچنین مناظر زیبای اطراف آن شهرت فراوان دارد. به مناسبت سفر به شمال ایران، با موزه میراث روستایی گیلان آشنا می‌شویم که در آن سنت، تاریخ و سبک زندگی مردم گیلان که برگرفته از ارتباط نزدیک آنها با طبیعت است، در آن زنده نگه داشته شده است. در عین حال با سرامیک های سنتی این استان که از صنایع دستی و هنری متعلق به قرن های گذشته است، آشنا می شویم. در ادامه به معرفی جنگل‌های مجاور دریای خزر که به جنگل های هیرکانی معروف است، می‌پردازیم. مکانی با ارزش اکولوژیکی منحصربه‌فرد و در عین حال زیبایی بی‌نظیری که به دلیل تغییرات اقلیمی طی سال های اخیر با چالش‌های بزرگی مواجه است.

در پایان، از هوشنگ ابتهاج شاعر معروف و معاصر ایرانی که به تازگی فوت کرده صحبت می کنیم و برخی از اشعارش را باهم می خوانیم. همچنین، با یک غذاهای سنتی این استان به نام ته چین گیلانی آشنا می‌شویم، غذایی که شبیه به کیک است و با مرغ و برنج درست می شود.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *