اخبار

نشست «اسلام و مسیحیت» با حضور آیت‌الله رئیسی در اوگاندا

نشست علمی «اسلام و مسیحیت» با حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان در اوگاندا برگزار شد.

نشست علمی «اسلام و مسیحیت» با حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان، امیرعبداللهیان، وزیر امورخارجه، عین اللهی، وزیر محترم بهداشت – درمان و آموزش پزشکی، مرتضوی، وزیر تعاون – کار و رفاه اجتماعی، مجید صفار، سفیر و عبداله عباسی، رایزن فرهنگی ایران در اوگاندا، شیخ شعبان رمضان موباجه، مفتی اوگاندا، کشیش استفان ساموئل کازیمبا موگالو، اسقف اعظم مسیحیان اوگاندا، اعضای شورای عالی بین الادیان اوگاندا، خانم رقیه ناکاداما، معاون نخست وزیر اوگاندا، سفرای کشورهای خارجی، اساتید دانشگاه، چند تن از نمایندگان پارلمان اوگاندا و مسئولین دولتی این کشور در مسجد ملی اوگاندا برگزار شد.

آیت‌الله رئیسی و هیأت همراه با حضور در دفتر شورای عالی مسلمانان اوگاندا  (UMSC)، ضمن گفتگو با مفتی اوگاندا، اسقف اعظم مسیحیان اوگاندا و معاون نخست وزیر اوگاندا، دفتر یادبود شورای عالی مسلمانان اوگاندا را امضاء کردند.

پس از اقامه نماز در صحن اصلی مسجد ملی اوگاندا، رئیس جمهور کشورمان در نشست علمی «اسلام و مسیحیت» با حضور مفتی اوگاندا شرکت کرد.

مجید صفار، سفیر ایران در اوگاندا به رئیس جمهور و هیأت همراه برای حضور در کشور اوگاندا خیرمقدم گفت و کشیش استفان ساموئل کازیمبا موگالو، اسقف اعظم مسیحیان اوگاندا گفت: همکاری شورای بین الادیان اوگاندا با جمهوری اسلامی ایران به سال 2017 باز می‌گردد، زمانیکه این شورا تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک با رایزنی فرهنگی ایران امضا کرد.

وی همکاری مبتنی بر ایمان برای رسیدن به صلح، عدالت، آموزش و برادری، ارتقاء ظرفیت و مشارکت رهبران دینی در ایجاد محیطی مسالمت‌آمیز برای همزیستی مسالمت‌آمیز از طریق همکاری، گفت‌وگو و اقدامات فیمابین دینی و ارتقاء و گسترش حوزه دانش جوانان، دانشجویان، دانش پژوهان و محققان از طریق تبادل دانش آکادمیک ادیان را از زمینه‌های همکاری‌های مشترک دو کشور دانست.

اسقف اعظم مسیحیان اوگاندا خواستار ایجاد شرایط لازم را برای سفر وی به ایران با هدف بازدید از اماکن مقدس و مذهبی ایران شد.

آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور کشورمان نیز در سخنرانی خود، گفت: دشمنان، جوانان ما را هدف قرار می‌دهند، بنابراین باید از فرهنگ خود محافظت کرده و آن را تقویت کنند تا در این تهاجم فرهنگی سربلند بیرون آیند.

وی افزود: به جوانان توصیه می‌کنم که فعالیت هایی را در پیش بگیرید که شما را به خداوند متعال نزدیک و نزدیک تر کرده و میزان معنویت شما را افزایش دهد. تنها در این صورت است که می توانید از شر دشمنانی که درصدد غارت منابع شما هستند، خلاص شوید.

رئیس جمهور کشورمان با اشاره به برگزاری نشست اسلام و مسیحیت گفت: بسیار خوشحالم که در این نشست، بزرگانی از اسلام و مسیحیت حضور دارند. این نشانه بسیار خوبی از وحدت میان این دو دین آسمانی خداوند متعال است. این مسیری که شما در پیش گرفته‌اید را قدر بدانید و آن را برای نسل‌های آینده تثبیت و ترویج کنید.

وی از علماء و بزرگان دینی درخواست کرد تا معارف همیشه جاری ائمه معصومین(ع) که پیام‌های الهی حضرت محمد(ص) را با هدف افزایش وحدت، تربیت و انضباط اجتماعی تفسیر می‌کردند را مطالعه و از آن پیروی کنند.

آیت‌الله رئیسی خواستار حفظ و صیانت از ارزش‌های فرهنگی و دینی جهت مقابله با تهاجم فرهنگی شد و افزود: جمهوری اسلامی ایران برای ادامه همکاری‌های مشترک و ارتقاء سطح روابط دوجانبه در بخش‌های مختلف، آمادگی لازم را دارد.

منبع: سازمان فرهنگ و ارتباطات

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *