اخبار

آغاز دوره جدید مثنوی خوانی در راولپندی

دوره جدید مثنوی خوانی به همت خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در راولپندی به طور رسمی آغاز به کار کرد.

فرامرز رحمان‌زاد، مسئول خانه فرهنگ کشورمان در راولپندی در مراسم افتتاحیه دوره جدید مثنوی خوانی گفت: خانه فرهنگ ایران همواره ظرفیت برگزاری محافل شعر و ادب را داشته و از آن استقبال می‌کنیم.

وی افزود: در جلسات مختلف به این موضوع اشاره شده است که بازخوانی و تفسیر اشعار تمامی شاعران ایران فرهنگی مانند فردوسی، سعدی، حافظ، نظامی و … قابل اجرا در خانه فرهنگ است؛ اما به دلیل آشنایی بیشتر و علاقه مردم و فرهیختگان پاکستان به حضرت مولانا بر آن شدیم تا دوباره دوره جدید مثنوی خوانی را با حضور سید اسدعلی کاظمی، دانش‌آموخته دکتری از دانشگاه تهران برپا کنیم.

رحمان‌زاد عنوان کرد: همانطور که می‌دانید مثنوی مولانا آمیخته با مفاهیم عرفانی، اخلاقی و تربیتی است؛ لذا گوش دادن و تکرار اشعار مثنوی حضرت مولانا ضمن آشنایی مخاطبان با زبان و ادبیات فارسی که میراث مشترک ایران و پاکستان است، به ما کمک می کند دریافت بهتری از ارزش‌های والای انسانی که برگرفته از قرآن مجید است داشته باشیم.

وی با توجه به سابقه شش ساله برگزاری دوره‌های مثنوی خوانی در خانه فرهنگ ایران در راولپندی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های این دوره از مثنوی خوانی، «پرسش و پاسخ» است که بر پویایی آن می‌افزاید و جلسه را از حالت یک طرفه خارج می‌کند.

مسئول خانه فرهنگ کشورمان در راولپندی اذعان کرد: کلاس‌های جدید آموزش زبان فارسی به زودی آغاز خواهد شد و خانه فرهنگ آماده دریافت نقطه نظرات مخاطبان برای بالا بردن سطح تمامی دوره‌ها است.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *