اخبار

پایان دوره آموزش زبان فارسی در سنگال

دوره آموزش زبان فارسی با عنوان «کلوب زبان فارسی» در مدرسه Ndiawar Diagne سنگال به پایان رسید.

در چارچوب برنامه مصوب «حمایت از فعالیت‌های فرهنگی کلوب زبان فارسی»، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سنگال مراسم جشن پایان دوره آموزش زبان فارسی را با عنوان «کلوب زبان فارسی» در مدرسه  Ndiawar Diagne(18 کیلومتری داکار) برگزار کرد.

در این مراسم، دانش‌آموزان دوره راهنمایی، گواهینامه دوره آموزش زبان و تمدن فارسی را برای سال تحصیلی 2023-2024 اخذ کردند.

ممدو مختار گی، عضو انجمن دوستی و هماهنگ کننده فعالیت‌های کلوب مذکور به ارائه تاریخچه‌ای از فعالیت کلوب زبان فارسی و نقش رایزنی فرهنگی کشورمان در ایجاد کلوب و نیز حمایت سفرای جمهوری اسلامی ایران پرداخت.

عبدو کریم انجای، رئیس مدرسه با ابراز خرسندی از برگزاری مراسم اعطای گواهینامه پایان دوره آموزش زبان فارسی، از تلاش فراگیران و زحمات استاد «حسن چاو» مدرس زبان فارسی تقدیر کرد.

شیخ حضرمی ون، استاد دانشگاه المصطفی مطالبی را در خصوص اهمیت توجه به فراگیری دانش و علوم جدید به همراه آموزه‌های اسلامی و کاربرد آن در زندگی و فرصت‌ها و چالش‌های روزمره بیان کرد و برای توسعه روابط و مناسبات بین مردم دو کشور ابراز امیدواری کرد.

امام «سیرادیو سو» با اشاره به جایگاه فراگیری دانش و توجه به دانش‌های روز، مطرح کرد: زبان هیچگونه محدودیتی در جهان ندارد و بر اهمیت زبان فارسی به عنوان رابط بین فرهنگ مردم سنگال و ایران تأکید می‌گذارد.

«جاتا» مدرس زبان اسپانیولی مدرسه «جاورجن» بر اهمیت فراگیری عمیق یک زبان خارجی برای دانش‌آموزان اشاره کرد و افزود: دیپلمه‌های فارغ التحصیل از مدارس باید تسلط کافی به زبان خارجی به غیر از فرانسه داشته باشند تا به موقعیت اشتغال بهتری دست یابند.

پس از آن، دانش‌آموزان و فراگیران زبان فارسی دکلمه اشعار فارسی از عباس یمینی شریف در خصوص ایران و موضوع کتاب اجرا و نقطه نظرات خود را مطرح کردند.

«حسن چاو» به موضوع زبان ملّی سنگال ولوف اشاره کرد که دارای شباهت‌هایی در کلمات با زبان فارسی است. وی همچنین، ضمن تقدیر از تلاش و پشتکار فراگیران، وظیفه خود را ترغیب هر چه بیشتر دانش‌آموزان به یادگیری زبان فارسی و فرهنگ و تمدن ایران اعلام کرد.

علیرضا وزین، رایزن فرهنگی کشورمان در سنگال در سخنانی، اهمیت موضوع آموزش و ترویج زبان فارسی از دیدگاه حضرت امام خامنه‌ای(مدظله العالی) را مطرح کرد و افزود: زبان فارسی، زبان دوم جهان اسلام است و از رهگذر فراگیری زبان فارسی با بسیاری از معارف و دانش و آموزه‌های اسلامی آشنا خواهید شد و نیز با ادبیات فارسی و کتب فرهیختگان ادب فارسی مانند سعدی و مولانا و.. از عرفان اسلامی شناخت پیدا خواهید کرد.

ممدو مختار گی نیز در سخنان خود، با اشاره به زمینه‌های همکاری فرهنگی بین دو کشور گفت: این واقعیت که روابط ایران و سنگال، فرصتی برای هر دو کشور است که باید عاقلانه به ویژه در زمینه‌های مطالعاتی، آموزشی، صنعتی، تجاری، انتقال فناوری در بخش توسعه‌ای مورد بهره برداری قرار گیرد.

در پایان این مراسم به فراگیران زبان فارسی گواهینامه پایان دوره از سوی رایزن فرهنگی و «انجای» رئیس مدرسه و امام «سیرادیو سو» و «شیخ تال» و «شیخ حضرمی ون» اعطا شد.

همچنین، علاوه بر توزیع کتابچه «10 موضوع گردشگری ایران به زبان فرانسه» بین فراگیران و میهمانان این مراسم، تقدیرنامه همکاری در فعالیت آموزشی کلوب زبان فارسی به «حسن چاو» مدرس زبان فارسی، «عبدو کریم انجای» رئیس مدرسه و «ممدو مختارگی» هماهنگ کننده فعالیت کلوب اعطا شد.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *