اخبار

آمادگی دانشگاه داکار سنگال برای بازگشایی گروه زبان و ترجمه دو طرفه فارسی

رئیس دانشگاه شیخ آنتادیوپ داکار آمادگی خود برای بازگشایی گروه زبان و ترجمه دوطرفه فارسی را اعلام کرد.

حسن عسگری، سفیر و علیرضا وزین، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سنگال ضمن حضور در دانشگاه شیخ آنتادیوپ داکار با احمدو علی امبای، رئیس این دانشگاه دیدار و گفت‌وگو کردند.

عسگری در سخنانی، با بیان نکاتی در خصوص وضعیت آموزشی رشته‌های مختلف تحصیلی در دانشگاه‌های ایران و رتبه‌بندی بالای دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران، به پذیرفته شدن دانشگاه شیخ آنتادیوپ داکار در ردیف دانشگاه‌های مورد قبول وزارت آموزش عالی و تحقیقات و فن آوری ایران اشاره کرد.

وی موضوع اعلام آمادگی برای همکاری‌های دانشگاهی، علمی و پژوهشی مشترک و نیز اعطای بورسیه تحصیلی در دانشگاه‌های ایران و فرصت مطالعاتی برای دانشجویان دکتری را یادآور شد.

سفیر کشورمان در سنگال پیشنهاد سفر رئیس دانشگاه داکار و تعدادی از مقامات و اساتید دانشگاه به جمهوری اسلامی ایران برای دیدار و گفت‌وگو با مقامات دانشگاهی کشورمان را داد.

وی با اشاره به سابقه فعالیت گروه زبان فارسی در دانشگاه داکار و توقف فعالیت آن طی 5 سال گذشته، برای احیا و بازگشایی گروه زبان فارسی و همچنین ترجمه دو طرفه در مقطع کارشناسی اعلام آمادگی کرد و خواستار اعلام راهکار عملی برای این موضوع شد.

امبای، رئیس دانشگاه داکار بر اهمیت روابط دو جانبه دانشگاهی و پژوهشی فیمابین دانشگاه‌های دو کشور تأکید کرد و خواستار توسعه مناسبات دانشگاهی در تمامی زمینه‌ها به ویژه انعقاد تفاهمنامه همکاری علمی و پژوهشی با دانشگاه‌های ایران شد

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *