اخبار

دوره آموزش اصول نگارش اخبار مطبوعاتی با رویکرد ایرانی در بغداد

دوره آموزش اصول نگارش اخبار مطبوعاتی در مرکز فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد به کار خود پایان داد.

این دوره آموزشی توسط یوسف ابراهیم حمدان، روزنامه نگار و کارشناس رسانه، استاد و مدرس خبرنگاری با حضور 18 نفر از علاقه‌مندان به این رشته برگزار شد.

کلاس‌های تئوری از ابتدای هفته به مدت 12 ساعت و به صورت حضوری در مرکز فرهنگی کشورمان اجرا و در ادامه با اجرای کارگاه عملی برای شرکت کنندگان خاتمه یافت.

با توجه به اینکه نگارش و تنظیم اخبار، یکی از مهمترین مراحل کار در رسانه‌ها است، این دوره با هدف آشنا کردن مخاطبان با خبرنویسی به عنوان یک مهارت و حرفه بود که استاد یوسف ابراهیم حمدان این بحث را از طریق پرداختن به موضوعات متنوعی از قبیل چیستی خبر، گزارش نویسی، مصاحبه، قالب‌های خبری، عناصر خبری، ارزش‌ها و سبک‌های خبری، تسلط بر موضوع خبر، آشنایی با فنون خبر، تند نویسی، درست نویسی، خلاصه نویسی، گزینش مناسب اطلاعات، نوشتن آمار و ارقام و … ارایه کرد.

مسئول مرکز فرهنگی ایران در بغداد با اشاره به این مطلب از برگزاری این دوره و محتوای کاربردی آن برای شرکت کنندگان علاقه‌مند به این حوزه ابراز خرسندی و این نوع از آموزش‌ها را در راستای برنامه‌ها و دوره‌های فرهنگی و هنری مرکز فرهنگی ایران عنوان کرد.

ابراهیم نجفلی این دوره آموزشی را بسیار پرمحتوا و کاربردی دانسته و از حمایت و پشتیبانی رایزنی فرهنگی کشورمان برای برگزاری چنین دوره‌هایی قدردانی کرد و استمرار چنین برنامه‌های آموزشی را موجب تقویت روابط فرهنگی بین دو کشور دانست.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *