اخبار

لزوم آشنایی هر چه بیشتر مردم شمال آفریقا با معارف اهل بیت(ع)

رایزن فرهنگی ایران در الجزایر در دیدار با عضو اتحادیه جهانی حمایت از مقاومت گفت: آشنایی هر چه بیشتر مردم شمال آفریقا با معارف اهل بیت(ع) در نزدیکی و همکاری بین دولت‌ها و ملت‌ها تأثیر مثبت دارد.

خانم فتیحه حیمر، تحلیلگر و حقوقدان فعال بین‌المللی در دیدار با سیدجلال جعفری‌میرآقایی، رایزن فرهنگی کشورمان در الجزایر، جمهوری اسلامی ایران را پیشتاز دفاع از امت اسلامی و مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای مدظله العالی را امید مظلومان و مستضعفان توصیف کرد.

خانم فتیحه حیمر با بیان تاریخچه‌ای از روابط دوستانه و برادرانه بین نخبگان دو کشور از حضور مرحوم آیت‌الله تسخیری و مرحوم آیت‌الله خسروشاهی و امام موسی صدر از قبل پیروزی انقلاب اسلامی در برنامه‌های فرهنگی و دینی الجزایر و به ویژه در کنفرانس سالانه اندیشه اسلامی به نیکی یاد کرد.

وی بر آثار مثبت این دیدارها در آشنایی مردم الجزایر با انقلاب اسلامی و اندیشه‌های اسلامی رهبران ایران تأکید کرد.

این عضو اتحادیه جهانی حمایت از مقاومت با اشاره به جایگاه شهید قاسم سلیمانی، او را مدافع حقیقی مستضعفان و محرومان امت اسلامی و سربازی فداکار برای امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای توصیف کرد.

وی اظهار داشت :اولین دیدار آشنایی من با رایزنی فرهنگی در زمان افتتاح دفتر یاد بود شهادت این سردار دلاور بود که برای امضای دفتر به نمایندگی فرهنگی مراجعه کردم و از خبر شهادت سردار سلیمانی بسیار متأثر شدم .

خانم فتیحه حیمر در پایان سخنانش، با اشاره به مقام و جایگاه حضرت امام رضا(ع) گفت: زیارت امام هشتم آرزوی دیرین من است که امیدوارم تحقق یابد .

رایزن فرهنگی کشورمان با تشریح جایگاه ایران و ایرانیان در خلق فرهنگ و تمدن اسلامی و وفاداری و محبت همیشگی آنان به اهل بیت پیامبر اکرم(ص)، بر مشترکات بین دو کشور تأکید کرد و محبت اهل بیت پیامبر اکرم(ص) را در رأس این مشترکات دانست.

جعفری‌میرآقایی افزود: آشنایی هر چه بیشتر مردم شمال آفریقا با معارف اهل بیت علیهم السلام در نزدیکی و همکاری بین دولت‌ها و ملت‌ها تأثیر مثبت دارد .

وی به بیان جایگاه زنان در جمهوری اسلامی ایران و اهتمام حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری و مشارکت فعال زنان در امور سیاسی، اجتماعی و فرهنگی با حفظ ارزش‌های دینی و اسلامی پرداخت و موفقیت‌های زنان ایرانی در عرصه‌های مختلف علمی و اجتماعی را از آثار اهتمام این نظام مقدس به موضوع زنان و جوانان دانست.

منبع: سازمان فرهنگ و ارتباطات

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *