اخبار

حمایت دانشگاه استانبول از گروه زبان وادبیات فارسی این دانشگاه

بولنت ذوالفقار، رئیس دانشگاه استانبول ترکیه با وابسته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در استانبول دیدار و درباره آموزش زبان و ادبیات فارسی گفتگو کرد.

بولنت ذوالفقار ضمن خیر مقدم به وابستگی فرهنگی، در خصوص دانشگاه استانبول و فعالیت های علمی و فرهنگی آن توضیحاتی ارائه کرده و افزود: روابط دیرینه ایران و ترکیه و اشتراکات فرهنگی عامل مهمی در تقویت همکاری های دانشگاهی است، گفت: در سیاست جدید دانشگاه استانبول همکاری با دانشگاه های برتر جهان به خصوص دانشگاه های کشورهای همسایه در دستور کار اصلی قرار گرفته است و امیدواریم بتوانیم در دوره جدید همکاری های خودرا گسترش دهیم.

حسن دیدبان وابسته فرهنگی کشورمان ضمن تبریک انتصاب پروفسور عثمان بولنت ذوالفقار به ریاست دانشگاه استانبول  گفت: جایگاه فرهنگی و دانشگاهی در دو کشور ایران و ترکیه در منطقه بسیار بالاست. می‌دانیم که آینده کشورهای اسلامی  منوط به میزان سرمایه‌گذاری ما در حوزه علم است. یکی از راه‌های سرمایه گذاری علم و دانش همکاری بین دانشگاهاست.

امیدواریم این دیدار به توسعه همکاری‌های فی مابین کمک نماید . در ادامه این دیدار حسن دیدبان ،با اشاره به تفاهم نامه های بین دانشگاه استانبول ودانشگاه های علامه طباطبایی ، تبریز واصفهان ضرورت توسعه همکاری علمی ودانشگاهی فیمابین دانشگاه های مذکور گفتند : با توجه به تحصیل بیش از 400 دانشجوی زبان وادبیات فارسی،دانشگاه استانبول همواره از حضور وتدریس استاد زبان وادبیات فارسی از جمهوری اسلامی ایران در گروه زبان وادبیات فارسی استانبول حمایت کرده است . امیدواریم با حمایت رئیس دانشگاه استانبول  استاد زبان وادبیات فارسی دوباره برای تدریس زبان وادبیات فارسی در دانشگاه استانبول حضور یابند.

در ادامه دیدبان ، آمادگی وابستگی فرهنگی را همانند گذشته در حمایت از برنامه های زبان و ادبیات فارسی دانشگاه استانبول اعلام و بر همکاری فرهنگی و علمی میان دانشگاه استانبول  با دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران در زمینه برگزاری همایش ها و کنفرانس های ادبی تاکید کرد.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *