اخبار

آموزش زبان فارسی در مرکز لابراتوار زبانی دانشگاه شریف هدایت الله

دین واحد، معاون دانشگاه شریف هدایت الله جاکارتا از آموزش زبان فارسی در اتاق ایران مرکز لابراتوار زبانی این دانشگاه خبر داد.

محمدرضا ابراهیمی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اندونزی و دین واحد، معاون دانشگاه شریف هدایت الله جاکارتا و پروفسور عصماتوراپی، رئیس دانشکده اصول الدین دیدار و گفت‌وگو کردند.

ابراهیمی در سخنانی، با اشاره به دستاوردهای چشمگیر ایران پس از انقلاب اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در زمینه‌های علوم جدید خصوصا فناوری‌های جدید رشد چشمگیری کرده است.

رایزن فرهنگی کشورمان در اندونزی افزود: همکاری‌های علمی ـ دانشگاهی میان دو کشور در حد مطلوب قرار دارد و با توجه اشتراکات فرهنگی دو کشور انتظارات مسئولین دو کشور فراتر از این همکاری‌هاست.

وی ابراز کرد: تبادل استاد، آموزش زبان فارسی و ایجاد مرکز ایرانشناسی در دستور کار جدید رایزنی فرهنگی ایران در اندونزی بوده و تلاش خواهد شد این فعالیت‌ها به زودی اجرایی شود.

در ادامه، دین واحد، معاون دانشگاه شریف هدایت الله جاکارتا آمادگی این دانشگاه را برای همکاری با رایزنی فرهنگی ایران در اندونزی در ابعاد مختلف علمی و فرهنگی به ویژه برگزاری نشست‌ها و جشنواره‌ها اعلام کرد.

وی از آموزش زبان فارسی در مرکز لابراتوار زبانی دانشگاه شریف هدایت الله خبر داد و افزود: در حال حاضر زبان فارسی در اتاق ایران آموزش داده می‌شود، اما دانشگاه شریف هدایت الله به دنبال هدف بزرگتر یعنی ایجاد اولین مرکز ایرانشناسی در این دانشگاه است.

پروفسور عصماتوراپی نیز در این دیدار، بیان کرد: اتاق ایران در کتابخانه دانشگاه شریف هدایت الله مشغول به فعالیت است و به ارائه خدمات به دانشجویان و اساتید و محققان می‌پردازد.

رئیس دانشکده اصول الدین اندونزی خاطر نشان کرد: با هدف توسعه روابط و همکاری‌های فرهنگی بین ایران و اندونزی، درصدد برپایی نمایشگاه دائمی فرهنگی ایران در این دانشکده هستیم.

وی خواستار حضور اساتید ایرانی در رشته‌های فلسفه و عرفان در دانشگاه شریف هدایت الله اندونزی شد.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *