اخبار

حضور ایران در پنجاه و یکمین جشنواره کتاب یونان

رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با عرضه کتاب‌های خون دلی که لعل شد، رفیق خوشبخت ما و داستان‌های پارسی و نشریات تازه منتشره در حوزه‌های متنوع، حضوری پررنگ در جشنواره کتاب یونان دارد.

 در این جشنواره که به همت انجمن ناشران کتاب منطقه آتیکا (S.EK.B.)، سازمان فرهنگ، ورزش و جوانان شهرداری آتن، وزارت فرهنگ و ورزش یونان و بنیاد فرهنگی یونان برپا شده است، 210 ناشر یونانی با 275 غرفه حضور دارند.

در خلال این جشنواره، 180 رویداد فرهنگی از جمله کنسرت موسیقی، اجراهای تئاتر، رویدادهای آموزشی تعاملی و معرفی تازه های نشر برنامه ریزی شده است.
این جشنواره که در سال‌های متأثر از کرونا به صورت موقت در منطقه زاپیون برگزار می‌شد، امسال به شرایط قبل خود بازگشته و عنوان بزرگترین رویداد ملی در این زمینه را از آن خود کرده است.

در این جشنواره، کتاب‌های رایزنی فرهنگی ایران در یونان از جمله خون دلی که لعل شد، رفیق خوشبخت ما و داستان‌های پارسی که در قالب طرح تاپ توسط انتشارات تاکسیدفتیس منتشر شده است، عرضه می‌شود.

کتاب خون دلی که لعل شد، حاوی خاطرات خودگفته رهبر معظم انقلاب از تولد ایشان تا پیروزی انقلاب اسلامی است. این کتاب که در پانزده فصل گردآوری شده است و خاطراتی بدیع و ناگفته از مبارزات رهبر معظم انقلاب با سلطنت پهلوی‌ها را در بر دارد.

کتاب مورد اشاره در ایران توسط محمدعلی آذرشب گردآوری شده و به کوشش دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به چاپ رسیده و در یونان در پانزده فصل و 404 صفحه توسط انتشارات تاکسیدفتیس منتشر شده است.

کتاب دیگری که در غرفه انتشارات تاکسیدفتیس عرضه می‌شود، کتاب رفیق خوشبخت ما است. این کتاب به مراحل سیر و سلوک عارفانه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، وصیت‌نامه آن شهید بزرگوار، خاطراتی به نقل از ایشان و یا همرزمانشان پرداخته است.

همچنین در حوزه کودک و نوجوان، کتاب داستان‌های پارسی حاوی 10 داستان از ادبیات کهن ایرانی در این جشنواره عرضه می‌شود.

در مراسم تازه‌های نشر انتشارات تاکسیدفتیس که در حاشیه این رویداد فرهنگی برگزار شد به صورت ویژه کتاب خون دلی که لعل شد، معرفی شد و با تخفیف ویژه به علاقه‌مندان عرضه می‌شود.

بنابر اعلام این خبر، بزرگترین رویداد ملی در عرصه نشر یونان با عنوان جشنواره کتاب 10 تا 26 شهریورماه در فضای تاریخی آرئوس در مرکز شهر آتن برگزار می‌شود.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *