اخبار

انتشار مجله «دستاوردهای جدید پزشکی ایران» به زبان آذری

به همت وابستگی فرهنگی کشورمان در نخجوان، مجله الکترونیکی «دستاوردهای پزشکی ایران» به زبان آذری ترجمه و در فضای مجازی منتشر شد.

ابوالفضل ربیعی، وابسته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در نخجوان با اعلام این خبر، گفت: در مقدمه این مجله آورده شده که توسعه و پیشرفت در حوزه پزشکی ضمن حصول موفقیت‌های چشمگیر در زمینه‌های علمی، تکنولوژی و خدمات بهداشتی و درمانی، کشور ایران را به یکی از قطب‌های علمی و پزشکی در منطقه و جهان تبدیل کرده است.

وی افزود: ایران با برخورداری از پیشینه چندین هزارساله دانش و اخلاق پزشکی، پزشکان متخصص، شبکه گسترده‌ای از بیمارستان‌ها و مراکز جراحی مجهز با امکانات، فناوری و تجهیزات پزشکی به روز و همچنین درمان‌های مؤثر از یک سو و موقعیت خاص جغرافیایی با ترکیبی منحصر به فرد از آب و هوای دلپذیر، مناظر طبیعی باشکوه و منابع طبیعی شفابخش از دیگر سو، از پتانسیل بالایی در صنعت گردشگری سلامت برخوردار بوده و در میان کشورهای فعال و پیشرو در حوزه گردشگری سلامت دنیا قرار دارد.

وابستگه فرهنگی کشورمان در نخجوان اظهار داشت: در این مجموعه سعی شده است تا دستاوردهای جدید پزشکی در ایران بـه رشـته تحریر درآید.

ربیعی اذعان کرد: ترجمه این مجموعه به زبان آذری می‌تواند در معرفی و نشان دادن توانمندی‌ها و دستاوردهای جدید پزشکی ایران برای ملت منطقه و همسایگان موثر باشد.

بنابر اعلام این خبر، علاقه‌مندان ‌برای دریافت این فایل الکترونیکی می‌توانند به نشانی اینترنتی    Xüsusi jurnal: İranın Tibbi Nailiyyətləri | Azeri (icro.ir)   سایت نمایندگی فرهنگی نخجوان مراجعه کنند.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *