اخبار

افتتاح مرکز آموزش‌های تخصصی زبان و ادبیات فارسی در بغداد

مرکز آموزش‌های تخصصی زبان و ادبیات فارسی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد با حضور اساتید گروه زبان فارسی دانشگاه بغداد و با هدف آموزش و ترجمه افتتاح شد.

 همزمان با ایام میلاد پیامبر اعظم (ص) و امام جعفر صادق (ع) و در راستای  اجرای سیاست تحولی سازمان  فرهنگ و ارتباطات اسلامی در خصوص تاسیس مراکز و موسسات فرهنگی و آموزشی، مراسم افتتاحیه مرکز آموزش‌های تخصصی زبان و ادبیات فارسی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد با حضور اساتید گروه زبان فارسی دانشگاه بغداد و جمعی از فارسی آموزان در ساختمان فرهنگی شهید حاج قاسم سلیمانی رایزنی فرهنگی کشورمان برگزار شد.

در مراسم افتتاحیه این مرکز آموزشی که در تالار شهید ابو مهدی المهندس برگزار شد، محمد جواد نجفی، مسئول روابط علمی و دانشگاهی رایزنی فرهنگی ایران در بغداد در سخنانی ضمن اشاره به ظرفیت‌های ایجاد شده آموزش زبان فارسی در کشور عراق و معرفی مراکز مختلف زبان فارسی در استان‌های مختلف نقطه تمایز این مرکز را تمرکز روی آموزش‌های تخصصی زبان فارسی بویژه در خصوص آموزش‌های پیش از اعزام دانشجویان به ایران و افزایش توانمندی های آنها در حوزه گفتاری و نوشتاری دانست.

وی بهره مندی از اساتید برجسته دانشگاه بغداد و تدریس آنها در این مرکز را از دیگر نقاط تمایز مرکز آموزش های تخصصی زبان و ادبیات فارسی در بغداد دانست.

نجفی افزود: این مرکز تلاش دارد تا در کنار آموزش زبان با امکانات کمک آموزشی پیشرفته فراهم شده در خصوص برگزاری رویدادهای علمی، فرهنگی و دانشگاهی مرتبط با آموزش زبان فارسی فعالیت کند.

در این مراسم، جاسم ردام از اساتید گروه زبان فارسی دانشگاه بغداد با اشاره به شیو های مختلف تدریس زبان فارسی در خصوص فرصت های این مرکز برای زبان آموزان مباحثی را ارائه کردند.

وی همچنین، به پرسش‌های زبان آموزان در خصوص ساعات آموزشی و شیوه‌های آموزش زبان فارسی پاسخ دادند.

سخنران دیگر این مراسم، ایفان فیلی از اعضای هیات علمی گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه بغداد بود. وی آموزش زبان را فرایندی طولانی دانست که نیازمند تدریس، تمرین و استمرار است.

در پایان مراسم، تعداد 45 زبان آموز با حضور در کلاس‌های آموزشی با فرآیند کلاس، کتاب درسی و شیوه آموزش آشنا شدند.

مرکز آموزش‌های تخصصی زبان و ادبیات فارسی در بغداد  با ظرفیت دو کلاس آموزشی پیشرفته مجهز به امکانات کمک آموزشی، بخش فضای مجازی و کافه در طبقه سوم ساختمان فرهنگی شهید حاج قاسم سلیمانی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد واقع شده است و پذیرای زبان آموزان و دانشجویان خواهد بود.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *