اخبار

اتاق زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه سارایوو افتتاح شد

با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزگوین و دانشکده فلسفه دانشگاه سارایوو، کلاس درس زبان و ادبیات فارسی در این دانشکده تجهیز و افتتاح شد.

با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزگوین و دانشکده فلسفه دانشگاه سارایوو، کلاس درس زبان و ادبیات فارسی در این دانشکده تجهیز و افتتاح شد.

 در مراسم افتتاحیه که با حضور ماشاءالله شاکری، سرپرست سفارت ایران در بوسنی و هرزگوین، کنان شلیوو، رئیس دانشکده شرق شناسی، انصاری، رایزن فرهنگی کشورمان، مدیران نهادهای فرهنگی ایران در بوسنی و هرزگوین و اساتید و دانشجویان رشته شرق‌شناسی و کرسی زبان و ادبیات فارسی برگزار شد، طرفین بر اهمیت تأسیس این اتاق و توسعه همکاری‌ها تأکید کردند.

در این مراسم، تعدادی از دانشجویان به خوانش اشعار فارسی و ارائه مطلب در خصوص مشاهیر ادبیات ایران پرداختند.

کلاس درس زبان و ادبیات فارسی در یکی از پربازدیدترین فضاهای دانشکده تأسیس و مورد مراجعه روزانه دانشجویان از رشته‌های مختلف، خصوصا دانشجویان زبان وادبیات فارسی خواهد بود و طبق مفاد قرارداد، زین پس به عنوان محلی برای برگزاری رویدادهای فرهنگی و بزرگداشت مشاهیر ایرانی نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

این کلاس درس با تجهیزات رایانه‌ای و منابع کتابخانه‌ای لازم برای دانشجویان و اساتید کرسی زبان و ادبیات فارسی این دانشگاه تجهیز شده است.

در این اتاق به واسطه پوسترها و اینفوگرافی‌های نصب شده، دانشجویان با روند اخذ بورسیه از دانشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران و نحوه استفاده از خدمات بنیاد سعدی در خصوص یادگیری زبان فارسی به صورت از راه دور و خود آموز آشنا می‌شوند.

بخش دیگری از این اتاق به موضوع جاذبه‌های گردشگری و طبیعی ایران اختصاص پیدا کرده است. در این قسمت با نصب نقشه ایران و جانمایی کیو آر کدهای متصل به سایت  Visit Iran متعلق به وزارت میراث فرهنگی و گردشگری، مخاطبین از امکان سفر مجازی و سه بعدی به اقصی نقاط ایران و آشنایی با جاذبه‌های گردشگری ایران به زبان‌های فارسی و انگلیسی بهره مند می‌شوند.

کرسی زبان و ادبیات فارسی دانشگاه سارایوو یکی از قدیمی ترین کرسی‌های زبان و ادبیات فارسی در شرق اروپا با سابقه بیش از هفتاد سال است که با آموزش دانشجویان از مقطع کارشناسی تا دکتری نقش بسزایی در حفظ و نشر ادبیات فارسی در این منطقه دارد.

شایان ذکر است، خبر افتتاح کلاس درس زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه سارایوو در مصاحبه با رایزن فرهنگی کشورمان در تلویزیون سارایوو TVSA اعلام و در سایت دانشگاه سارایوو نیز بازتاب پیدا کرد.

منبع: سازمان فرهنگ و ارتباطات

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *