اخبار

آغاز دوره آموزش زبان و ادبیات فارسی در ارمنستان

دوره جدید آموزش زبان و ادبیات فارسی به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان آغاز شد.

به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان و در راستای گسترش هر چه بیشتر زبان و ادبیات فارسی به علاقه‌مندان فرهنگ و تمدن ایران، دوره جدید کلاس‌های آموزش زبان فارسی با حضور محمد اسدی‌موحد، رایزن فرهنگی ایران و فارسی‌آموزان در مسجد کبود ایروان رسماً آغاز به کار کرد.

اسدی‌موحد در این مراسم با تأکید بر اهمیت زبان فارسی به عنوان پیوند دهنده دو ملت ایران و ارمنستان، گفت: این دوره‌ها در سه مقطع مقدماتی، متوسطه و پیشرفته ادامه خواهد داشت.

رایزن فرهنگی ایران در ارمنستان زبان فارسی را زبان هنر، ادب، عشق و زیبایی عنوان کرد و گفت: از آنجا که هنر با تمام ابعاد آن در فرهنگ و تاریخ مردم ارمنستان نهادینه شده است از این رو علاقه‌مندی به فراگیری زبان و ادب فارسی بسیار مورد توجه مردم فرهنگ دوست ارمنی است.

وی افزود: از آنجا که سفیر کشورمان در ارمنستان انسانی فرهیخته و فرهنگ دوست است، امیدواریم در این دوره جدید گام‌های بلند و استوارتری در راه ترویج زبان فارسی برداشته شود.

آموزش زبان فارسی از برنامه‌های فرهنگی متداول و آزاد در مسجد جامع است که امیدواریم با نگاه تحولی و  برنامه‌ریزی بهتر، شاهد افزایش کمی و کیفی آن باشیم و با حمایت بنیاد سعدی، دانش‌آموختگان زبان فارسی برای شرکت در دوره‌های دانش‌افزایی زبان و ادبیات فارسی در مقاطع کوتاه مدت به جمهوری اسلامی ایران اعزام شوند.

شایان ذکر است؛ علاوه بر برگزاری کلاس‌های آموزشی در مسجد جامع کبود، برنامه‌های فرهنگی متنوع دیگری از جمله برگزاری اردوهای آموزشی، نمایش فیلم، برگزاری مسابقات و …  اجرا می‌شود.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *