اخبار

لبنانی‌ها چه کتاب‌هایی را از ایران می‌خواهند؟

برخی از مخاطبان لبنانی با انتخاب قبلی و برای خرید کتاب‌های مشخصی به غرفه ایران در نمایشگاه کتاب لبنان مراجعه می‌کنند.

با گذشت ۱۰ روز از برپایی هشتمین نمایشگاه کتاب لبنان، فروشندگان غرفه ایران در این نمایشگاه به نکته جالبی درباره فروش خود در این بازه زمانی بیستم تا سی‌ام مهر اشاره می‌کنند و می‌گویند به خریدارانی برخورده‌اند که در پی کتاب‌های مشخص و معینی آمده‌اند.

کتابفروش‌های غرفه ایران در این نمایشگاه می‌گویند ترجمه عربی «از چیزی نمی‌ترسیدم» شامل خاطرات خودنوشت ‌شهید حاج قاسم سلیمانی یکی از کتاب‌هایی است که لبنانی‌ها دنبالش می‌آیند و برای خریدش به غرفه ایران مراجعه می کنند. به همین دلیل سال آینده برای دوره بعدی این رویداد، کتاب‌ها و همچنین تصاویر و عکس‌های بیشتری از حاج قاسم را برای عرضه به مخاطبان لبنانی خواهند آورد.

برخی از شهدای دفاع مقدس و دفاع از حرم هم از جمله چهره‌هایی هستند که مخاطبان این نمایشگاه برای خرید کتاب زندگی‌شان در غرفه ایران حاضر می‌شوند. کتاب «تذكری…» درباره زندگی شهید حمید سیاهکالی مرادی یکی از این کتاب‌هاست.

ترجمه استفتائات و تفسیرهای آیت الله خامنه‌ای (مدظله العالی)، کتاب «فلسطین از منظر مقام معظم رهبری»، «شبیه حضرت یوسف» و «یک داستان دنباله دار» که در مورد امام زمان (عج) است هم در مجموعه آثار پرفروش غرفه جمهوری اسلامی ایران در رویداد مورد اشاره قرار دارند. ضمن این که کتاب‌های حوزه کودک و نوجوان نیز که در حوزه تعلیم و تربیت و آشنایی با فرماندهانی چون حاج قاسم سلیمانی هستند، طی روزهای نمایشگاه مورد توجه بچه‌ها و والدین‌شان بوده است.

هشتمین نمایشگاه کتاب لبنان در مرکز نمایشگاهی بیروت، طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه گذشته، به طور نسبی جمعیت کمتری را نسبت به روزهای پیشتر دید و به جز بازدیدهای تخصصی، عمده بازدیدکنندگانش دانش آموزان مدارس بودند. اما با رسیدن روزهای جمعه و شنبه که در حکم آغاز تعطیلات پایان هفته لبنانی‌ها هستند، جمعیت بسیار زیادی از نمایشگاه بازدید کرد که به تبع آن نیز مخاطبان زیادی به غرفه ایران آمده و با برنامه فرهنگی این غرفه درباره فلسطین و عناوین کتاب‌های عرضه شده در آن آشنا شدند. استقبال در دو روز یادشده به حدی بود که ساعت بازدید نمایشگاه که ساعت ۲۰ بود، تا ساعت ۲۲ تمدید شد.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *