اخبار

توسعه همکاری علمی و فرهنگی با جمهوری اسلامی ایران هدف ماست

یحیی خلیل ستاقوف در دیدار با رایزن فرهنگی کشورمان در اندونزی تأکید کرد: توسعه همکاری علمی و فرهنگی با جمهوری اسلامی ایران هدف ماست.

محمدرضا ابراهیمی‌کیاپی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اندونزی در حاشیه کنفرانس «فقه تمدنی» با یحیی خلیل ستاقوف، رئیس سازمان نهضت العلماء اندونزی دیدار و گفت‌وگو کرد.

ابراهیمی‌کیاپی با اشاره به ظرفیت‌های دو کشور در زمینه همکاری‌های فرهنگی گفت: دو کشور مسلمان ایران و اندونزی با توجه به پیشینه تاریخی می‌توانند در حوزه دیپلماسی علمایی نقش آفرینی کنند.

رایزن فرهنگی کشورمان در اندونزی افزود: علما و شخصیت‌های جهان اسلام باید برای حل بحران‌های جهان اسلام تمرکز داشته باشند.

وی اظهار داشت: همکاری علمی و فرهنگی خصوصا برگزاری سمینارها و همایش‌ها با موضوعیت مبتلا به جهان اسلام میان دو کشور می‌تواند بسیاری از معضلات جهان اسلام را تبیین کند.

یحیی خلیل ستاقوف هم در این دیدار، گفت: جمهوری اسلامی ایران از کشورهای مورد هدف سازمان نهضت العلماء اندونزی است و احترام ویژه‌ای برای علما و شخصیت‌های ایرانی قائل هستیم.

رئیس سازمان نهضت العلماء اندونزی با تمجید از طرح موضوع رایزن فرهنگی کشورمان مبنی بر گفت‌وگوی دیپلماسی علمایی میان دو کشور گفت: ما خواستار همکاری‌های علمایی با جمهوری اسلامی ایران هستیم و مطمئن هستیم این گفت‌وگوها اثرگذار خواهد بود.

وی خواستار همکاری رایزنی فرهنگی کشورمان برای حضور سه تن از علما و شخصیت‌های ایرانی در کنفرانس بین‌المللی فقه تمدنی شد.

منبع: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *