اخبار

بررسی راه‌های تقویت روابط دانشگاهی ایران و لبنان

در دیدار هیأت اعزامی از وزارت علوم، فن‌آوری و تحقیقات و وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران و رئیس دانشگاه اسلامی لبنان، راه‌های تقویت روابط دانشگاهی دو کشور مورد بررسی قرار گرفت.

هیأت اعزامی از وزارت علوم، فن‌آوری و تحقیقات و وزارت بهداشت به سرپرستی هاشم داداش‌پور، معاون وزارت علوم، فنآوری و تحقیقات و با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید کمیل باقرزاده، رایزن فرهنگی و عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه علامه طباطبایی تهران و سید علی قاسم زاده، رئیس دانشگاه امام خمینی(ره) قزوین، احد دفتر، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد، حسین هرسیگ، رئیس دانشگاه اصفهان و رؤسای دانشکده‌ها و مدیران واحدهای دانشگاه اسلامی با پروفسور حسن اللقیس، رئیس دانشگاه اسلامی لبنان دیدار و گفت‌وگو کردند.

راه‌های تقویت روابط دانشگاهی و فعال‌سازی تفاهم‌نامه‌های منعقده بین دانشگاه‌های اسلامی لبنان و دانشگاه‌های ایران و تلاش برای امضای تفاهم‌نامه‌های جدید دانشگاهی در حوزه‌های مختلف با هدف تقویت همکاری‌های علمی و فرهنگی و تبادل تجربیات، اساتید و دانشجویان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دو طرف بر تعیین زمینه‌های همکاری دانشگاه اسلامی لبنان و تعدادی از دانشگاه‌های ایران در زمینه تبادل تجربیات دانشگاهی و آمادگی برای امضای تفاهم‌نامه‌های جدید با دانشگاه‌های ایران توافق کردند.

همچنین، اولین جلسه هماهنگی در امور فرهنگی با حضور نهادهای مرتبط با امور فرهنگی و مجتبی امانی، سفیر و حجت‌الاسلام والمسلمین سید کمیل باقرزاده، رایزن فرهنگی کشورمان در محل سفارتخانه برگزار شد و تصمیم گرفته شد، چهارشنبه اول هر ماه این جلسه به طور منظم برگزار شود.

سفیر کشورمان از اجلاس دو هفته‌ای سفرا در تهران گزارشی ارائه کرد و بهترین سخنان را از مقام معظم رهبری دانست چراکه راهکارهای مؤثری را در سیاست خارجی تبیین کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین باقرزاده به سفر هیأت اعزامی وزارت علوم فن‌آوری و تحقیقات و وزارت بهداشت به لبنان اشاره کرد و گفت: در برنامه‌های این سفر مقرر شد نمایشگاهی از توانمندی‌های ایران در مهرماه در دانشگاه ملی لبنان برگزار شود.

وی ادامه داد: در دیدار با سید هاشم صفی الدین و یوسف مرعی، مدیر بسیج و مسئول پرونده بورسیه حزب الله قول افزایش بورسیه و ظرفیت‌های جدید داده شد. قرار شد توسط حسن حیدر، رئیس کرسی زبان فارسی دانشگاه ملی لبنان 10 نفر از برترین دانشجویان لیسانس زبان فارسی برای ادامه تحصیل با بورس الف در مقطع ارشد به رایزنی فرهنگی معرفی شوند.

رایزن فرهنگی کشورمان در لبنان اظهار داشت: خط جدیدی برای ارتباط دانشگاه امام صادق(ع) در حوزه لبنان ایجاد شد و مقرر است دوره‌های مهارت افزایی برای معلمین مدارس المهدی برگزار و آزمایشگاه دانشگاه اسلامیه تجهیز شود.

منبع: سازمان فرهنگ و ارتباطات

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *