اخبار

امضای تفاهمنامه همکاری بین ایران و اتحاد شبیبه الثوره سوریه

رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سوریه و اتحاد شبیبه الثوره «اتحادیه جوانان انقلاب» سوریه، تفاهمنامه همکاری در موضوعات فرهنگی، علمی، آموزشی و دانشگاهی امضا کردند.

در این تفاهمنامه که با امضای سیدحمیدرضا عصمتی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سوریه و رفیق سومار فیصل دهر، رئیس اتحاد شبیبه نهایی شد، چارچوبی قانونمند برای همکاری‌های مشترک که بسیاری از آنها هم اکنون اجرا می‌شود، فراهم شد.

عصمتی، رایزن فرهنگی ایران در سوریه در آیین امضای این تفاهمنامه گفت: همکاری بین ایران و سوریه موضوع جدیدی نیست بلکه تأکیدی بر عمق روابط مستحکم فرهنگی دو کشور است.

وی افزود: این توافق نقطه آغازی برای فعالیت‌ها و رویدادهای مشترک بیشتری در آینده نزدیک خواهد بود.

رفیق سومر فیصل دهر، رئیس اتحاد شبیبه نیز بر اهمیت امضای این یادداشت تفاهم تأکید کرد و توضیح داد: ما امروز مشتاقانه منتظر تحکیم روابط نزدیک بین سوریه و ایران در همه سطوح آن هستیم. اتحاد شبیبه به همراهی و با مشارکت رایزنی فرهنگی ایران نقش مهم و فعالی را در توسعه و بازسازی جامعه، به جوانان خواهد داد.

تأکید این تفاهمنامه بر برگزاری دوره‌های مشترک بین جوانان سوری و ایرانی و فعالیت‌های فرهنگی مشترک برای تبادل تجربیات بین دو کشور است.

این توافقنامه بر تقویت روابط بین نسل جوان دو کشور در زمینه همکاری‌های مشترک فرهنگی، علمی، آموزشی و دانشگاهی و همچنین برپایی فعالیت‌های مشترک مانند هفته‌های فرهنگی، اردوهای فرهنگی و دوره‌های آموزشی به منظورارتقای سطح تخصص‌های گوناگون جوانان دو کشور تصریح می‌کند

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *