اخبار

اجرای زندگینامه امام خمینی(ره) در قالب داستان سرایی سنتی الجزایر

عبد الحمید کناکری خوجه، هنرمند سوریه‌ای ساکن الجزایر علاقه‌مندی خود را برای اجرای زندگینامه امام خمینی(ره) و سایر بزرگان انقلاب اسلامی در قالب حکواتی، شعر و موسیقی ابراز کرد.

بلقاسم فرحات، مدیر مسئول روزنامه الوسیط المغاربی الجزایر همراه با عبد الحمید کناکری خوجه، هنرمند سوریه‌ای ساکن الجزایر و خانم جنان خیره، عضو جمعیت ملی خانواده الجزایر با سیدجلال جعفری‌میرآقایی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در الجزایر دیدار و گفت‌وگو کردند.

بلقاسم فرحات با تقدیر از همکاری‌های رایزنی فرهنگی کشورمان در الجزایر، بیان کرد: روزنامه الوسیط المغاربی به طور دائم در خدمت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران است و با اختصاص صفحات خود به مطالب نمایندگی فرهنگی هر هفته به انتشار گزارش، تحلیل، مقاله و مصاحبه در معرفی فرهنگ و سیاست جمهوری اسلامی ایران می‌پردازد.

عبد الحمید کناکری خوجه آمادگی خود را برای مشارکت در برنامه‌های سفارت جمهوری اسلامی ایران در مناسبت‌های انقلابی و اجرای سرود، موسیقی و حکواتی -داستان سرایی سنتی در منطقه شمال آفریقا- اعلام کرد.

وی علاقه‌مندی خود را برای اجرای زندگینامه امام خمینی(ره) و سایر بزرگان انقلاب اسلامی در قالب حکواتی، شعر و موسیقی ابراز کرد.

جعفری‌میرآقایی، رایزن فرهنگی ایران در الجزایر نیز در سخنانی، گفت: هنر ودیعه‌ای الهی به انسان و پل ارتباطی بین ملت‌ها است. امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، هنری را دارای ارزش می‌داند که در خدمت محرومان و مستضعفان و در برابر زورمندان و مستکبران باشد.

وی ادامه داد: در جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی(ره) و جانشین ایشان، حضرت امام خامنه‌ای با احیا و ترویج این نوع هنر متعهد و مسئول در رشته‌های مختلف آوازهای انقلابی، فیلم و سریال و … جایگاه هنر را در ایران اسلامی ارتقا بخشیده و آن را وارد زندگی روزمره مردم کردند.

جعفری‌میرآقایی افزود: به برکت انقلاب اسلامی، هنر ایرانی از ابتذال قبل از انقلاب نجات یافته و به عنوان هنری اسلامی، انقلابی و اخلاقی مطرح شده و در سطح جهان جایگاه والای خود را پیدا کرد.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *