اخبار

شماره جدید دو فصلنامه علمی ـ پژوهشی «الدراسات الأدبیة» منتشر شد

شماره 103 دو فصلنامه علمی ـ پژوهشی «الدراسات الأدبیة» از سوی مرکز زبان و ادبیات فارسی دانشگاه لبنان و با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجت‌الاسلام سید محمدرضا مرتضوی، وابسته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان با اعلام این خبر، گفت: شماره 103 دو فصلنامه علمی پژوهشی «الدراسات الأدبیة» با محوریت بررسی تاثیر و تاثر متقابل دو زبان عربی و فارسی منتشر شد.

وی افزود: این شماره ویژه نیما یوشیج، بنیان‌گذار شعر نوین فارسی و تمامی مقالات با محوریت بررسی تاثیر و تاثر متقابل دو زبان عربی و فارسی و ادبیات تطبیقی تهیه شده است.

حجت‌الاسلام مرتضوی گفت: نوگرایی ساختار موسیقایی در شعر نیما یوشیج و تأثیر آن بر شعر نازک الملائکه، نیما یوشیج، بنیان‌گذار شعر نوین فارسی – خوانشی در قصیده مشهور “ناقوس”، کلثوم بن عمر العتابی، شاعر عابسی اهل حلب که برای فراگیری فرهنگ ایرانی و تجدید شعر و نثر خود به اقصی نقاط ایران سفر کرد، بررسی ترجمهٔ «مفعول مطلق» در صحیفهٔ سجادیة، بررسی تطبیقی سیمای حضرت زینب (س) در شعر معاصر عربی و فارسی، بازتاب گلستان و انعکاس آن در جهان عرب، تأثیرات آنان در پیشرفت داستان نویسی از زبان حیوانات و ابوعلی سینا پیشگامی برای رباعیات خیام از جمله عناوین مقاله‌های دو فصلنامه «الدراسات الأدبیة» است.

منبع: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *