اخبار

استقبال از غرفه ایران در نمایشگاه کتاب شهری روسیه

غرفه ایران در هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب شهری مسکو، با استقبال کم‌نظیر شهروندان روسی مواجه شد.

هشتمین جشنواره و نمایشگاه کتاب شهری در میدان سرخ مسکو، امسال در حالی برگزار شد که غرفه بنیاد مطالعات اسلامی ابن سینا و انتشارات صدرا به نمایندگی از ایران، با عرضه بیش از ۴۰۰ عنوان کتاب به زبان روسی، مخاطبان بسیاری به خود جلب کردند.

در نمایشگاه امسال بیش از ۳۰۰ ناشر خارجی و صد‌ها ناشر روسی، تازه‌ترین آثار خود در حوزه ادبیات داستانی، کودک و نوجوان، علمی و آموزشی، تاریخ، فرهنگ، هنر، دین و فلسفه را عرضه کردند.

دینا نوواکینا، مدیر غرفه بنیاد مطالعات اسلامی ابن سینا و انتشارات صدرا در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما با اشاره به اینکه بنیاد ابن‌سینا و انتشارات صدرا هر سال در این نمایشگاه شرکت می‌کنند گفت: پس از سال‌ها فعالیت، انتشارات صدرا مخاطبان زیادی، بویژه در بین نسل جوان و نوجوان، پژوهشگران و اندیشمندان روسی پیدا کرده است.

وی افزود: تاکنون بیش از ۴۰۰ عنوان کتاب در حوزه علوم اسلامی، تاریخ و تمدن، عرفان و حکمت، فلسفه، انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، شعر و ادبیات، آموزش زبان فارسی، کودک و نوجوان به زبان روسی ترجمه و منتشر شده است.

همزمان با برپایی این نمایشگاه، کتاب «تاریخ ادبیات فارسی»، که با حمایت بنیاد مطالعات اسلامی ابن سینا به زبان روسی منتشر شده است، از سوی انجمن ناشران روسیه، بعنوان کتاب سال این کشور معرفی شد.

یک شهروند روسی نیز در غرفه ایران گفت: ما دنبال کتاب‌هایی درباره تاریخ و فرهنگ ایران هستیم و خوشبختانه در غرفه ایران تعداد زیادی از این این کتاب‌ها به زبان روسی وجود دارد.

منبع: ایبنا

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *