اخبار

زبان فارسی مروج سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی است

مهدی خالقی‌راد ارتباط و تعامل با دانشگاه و شناخت ملت‌های دیگر را زمینه ساز کسب تجربه‌های جدید دانست و گفت: زبان و ادبیات فارسی مروج سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی است.

مهدی خالقی‌راد، سرپرست رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سوریه با خانم‌ها فرشته محمدزاده و سکینه نویدی، از اساتید اعزامی زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه فردوسی مشهد به سوریه در محل رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دمشق دیدار کرد.

خالقی‌راد در سخنانی، ارتباط و تعامل با دانشگاه و شناخت ملت‌های دیگر را زمینه ساز کسب تجربه‌های جدید دانست و بر لزوم توسعه و ترویج زبان و ادبیات فارسی که موجب پیوند فارسی‌زبانان و مروج سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی می‌شود، تأکید کرد.

وی به وضعیت فعلی رایزنی و شیوه‌ها و متدد آموزشی حاضر اشاره و بر بروز شدن امکانات و فناوری‌های جدید آموزشی تأکید کرد و از اساتید برای ارائه راهکار و همفکری در این زمینه جهت ارتقای سطح کیفی دعوت به عمل آورد.

سرپرست رایزنی فرهنگی کشورمان در سوریه به مباحثی همچون برگزاری همایش‌ها و نشست‌های علمی ـ تخصصی مشترک، توسعه ترجمه، بهره‌وری از کتاب‌های علمی و دانشگاهی، خلاقیت و نوآوری در آموزش، ایجاد کارگاه‌هایی برای بهبود و ارتقای سطح مهارت آموزشی اشاره و برای هرگونه همکاری در این زمینه، اعلام آمادگی کرد.

در ادامه این نشست، اساتید نظرات و دغدغه‌های آموزشی و پیشنهادات خود را پیرامون بهبود روند اجرایی روش‌های آموزش زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه‌ها و دیگر مؤسسات آموزشی سوریه ارائه کردند و مقرر شد که در آینده نزدیک دوره‌های مقدماتی، گفت‌وگوی آزاد، پخش فیلم‌های انیمیشن زندگانی شعرای بزرگ ایرانی و … به همت رایزنی فرهنگی کشورمان برگزار شود.

استفاده از ابزارهای جذاب، تقویت انگیزه و افزایش فعالیت‌های فوق برنامه برای رشد مهارت گفت‌وگویی فارسی‌آموزان، ایجاد تنوع در بحث یادگیری و یاددهی، تشویق و تقدیر از شاگردان نمونه، فراهم سازی فرصت مطالعاتی بیشتر برای فارسی‌آموزان و رسیدگی به بعضی از مشکلات آنان از جمله موضوعات دیگری بود که توسط اساتید زبان و ادبیات فارسی مطرح شد.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *