اخبار

ایران یک تمدن و فرهنگ بزرگ است

وسکانیان گفت: ایران از دیدگاه ارامنه تنها یک کشور نیست بلکه یک تمدن و فرهنگ بزرگ است.

محمد اسدی‌موحد، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان با هدف تقویت و تجهیز کتابخانه دانشکده شرق‌شناسی و کرسی ایرانشناسی دانشگاه دولتی ایروان ضمن بازدید از این کتابخانه با وسکانیان، رئیس کرسی شرق‌شناسی این دانشگاه دیدار و گفت‌وگو کرد.

اسدی‌موحد ضمن تقدیر از خدمات رئیس کرسی شرق‌شناسی در جهت توسعه زبان و ادبیات فارسی و فرهنگ و ادب ایران، ده ها جلد کتاب فارسی، اهدایی شهرداری اصفهان را به این دانشکده تقدیم کرد.

وی افزود: این کتاب‌ها شامل کتاب‌های مرجع نظیر لغت‌نامه دهخدا، دایرة‌المعارف، زبان و ادبیات فارسی، رمان و نیز کتاب‌هایی در حوزه ادبیات ایران که به زبان ارمنی ترجمه شده بود که با هدف تجهیز کتابخانه به این دانشکده اهدا شد.

رایزن فرهنگی کشورمان همچنین از سالن فردوسی این دانشگاه، بازدید و آمادگی سفارت و رایزنی فرهنگی ایران را برای تجهیز کتابخانه و بخش‌های مختلف دپارتمان زبان فارسی این دانشکده اعلام کرد.

وی از برنامه‌های پیش‌رو برای اعزام استادان زبان فارسی این دانشگاه به جمهوری اسلامی ایران و شرکت در دانشگاه‌های ایران برای انجام فرصت‌های مطالعاتی سخن گفت.

رایزن فرهنگی کشورمان از اهداف دیگر این سفر را دیدار از نقاط دیدنی ایران و بازدید از بخش‌های مختلف فرهنگی، باستانی و پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد.

در ادامه این بازدید، وسکانیان، رئیس کرسی شرق‌شناسی دانشگاه دولتی ایروان ضمن تقدیر و تشکر از توجه و تلاش‌های سفارت و رایزنی فرهنگی کشورمان در ایروان، برای توسعه کرسی زبان فارسی این دانشگاه و برنامه اعزام اساتید برای فرصت‌های مطالعاتی تقدیر کرد.

 وی اظهار داشت: ایران از دیدگاه ارامنه تنها یک کشور نیست بلکه یک تمدن و فرهنگ بزرگ است.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *