اخبار

اتاق ایران در دانشگاه AITتایلند راه‌اندازی می‌شود

در راستای توسعه روابط فرهنگی ایران و تایلند و بنابر توافق رایزن فرهنگی کشورمان و مسئول بخش توسعه تحقیقات دانشگاه AIT تایلند، اتاق ایران با هدف آموزش زبان فارسی در این دانشگاه راه‌اندازی می‌شود.

مهدی زارع بی‌عیب، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تایلند و تامانید واراوت، مسئول بخش توسعه تحقیقات دانشگاه AIT  دیدار و در خصوص بازگشایی اتاق ایران در این دانشگاه گفت‌وگو کردند.

زارع بی‌عیب در سخنانی، با اشاره به راه‌اندازی اتاق ایران و برگزاری دوره‌های آموزش زبان فارسی به صورت حضوری گفت: کلاس‌های آموزش زبان فارسی و نمادهای کشور ایران می‌توانند برای اساتید و دانشجویان جالب و هیجان انگیز باشد و رایزنی این امکان را دارد که جلسات ایرانشناسی و مراکز فرهنگی ایران را به صورت کارگاهی بیان و ارایه دهد.

رایزن فرهنگی کشورمان در تایلند افزود: همکاری‌های آینده مجامع علمی دو کشور در بخش علمی و فرهنگی در تعمیق روابط دو کشور مؤثر بوده و برای تحقق این اهداف باید شرایط همکاری متقابل دو کشور در سطوح مختلف مهیا شود.

وی ادامه داد: افرادیکه نیاز به کسب یک مدرک زبان فارسی معتبر دارند، می‌توانند در این دوره‌ها شرکت کنند. کلاس‌های تخصصی مجزا از کلاس‌های عمومی برگزار می‌شود.

تامانید واراوت، مسئول بخش توسعه تحقیقات دانشگاه AIT  اظهار داشت: لزوم گسترش روابط فرهنگی دو کشور، آگاهی نسل جدید از اشتراکات فرهنگی دو کشور و معرفی مفاخر و شخصیت‌های مشترک و تاثیر گذار ایران و تایلند و نیز، کلاس‌های زبان فارسی می‌تواند نگاه اساتید و دانشجویان را نسبت به موضوعات فرهنگی دو کشور روشن کند.

وی مطرح کرد: هدف از این برنامه‌ها، تبادل نظر و گسترش روابط دوجانبه به ویژه توسعه روابط علمی و دانشگاهی دو کشور و برگزاری کلاس‌های آموزشی و راه‌اندازی اتاق ایرانشناسی در دانشگاه است و این موضوع موجب اجرای برنامه‌های مشترکی بین دانشگاه‌های تایلند خواهد شد.

واراوت عنوان کرد: اکثر حوزه‌های فعالیتی رایزنی فرهنگی با ماموریت‌های این بخش همسو و همخوانی داشته و این مرکز آمادگی دارد تا با استفاده از تمامی امکانات خود از قبیل رسانه، سالن اجلاس و سمینار برای برگزاری برنامه‌های مشترکی با رایزنی برگزار کند.

در این دیدار مقرر شد؛ یادداشت تفاهمنامه مبنی بر برگزاری کلاس‌های آموزش زبان فارسی، تاسیس اتاق ایرانشناسی و توسعه همکاری‌های فرهنگی تهیه شده و به امضاء طرفین برسد

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *