اخبار

کتاب «اسلام» در آلمان منتشر می‌شود

کتاب «اسلام» جلد ۱ (خواستگاه اسلام، دستاوردها و سلسله‌های تاریخی) تألیف ژرژ نیکولا تامر، اسلام شناس آلمانی به زودی منتشر می‌شود.

هر ساله کتاب‌های گوناگونی درباره اسلام در آلمان منتشر می‌شود که رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در برلین جهت رصد مداوم نگاه جهانی اسلام به خصوص در منطقه آلمانی زبان، به بررسی کتاب‌های در دست چاپ می‌پردازد.

بنابر گزارش ارسالی از رایزنی فرهنگی کشورمان در برلین؛ کتاب «اسلام» جلد ۱ (خواستگاه اسلام، دستاوردها و سلسله‌های تاریخی) به تألیف ژرژ نیکولا تامر، اسلام شناس آلمانی به زودی منتشر می‌شود.

تامر در توضیح این کتاب می‌نویسد: با حدود 1.8 میلیارد مسلمان، اسلام امروز یک جامعه مذهبی پر جنب و جوش و به سرعت در حال رشد است.

جلد اول این کتاب در سه قسمت به ظهور اسلام، زندگی حضرت محمد(ص)، کتاب قرآن و گسترش اسلام به عنوان یک دین جهانی می‌پردازد.

در فصل‌های بعدی این کتاب به شکل گیری تاریخی دین اسلام، مهمترین سلسله‌های اسلامی و به غیر مسلمانان در حکومت‌های اسلامی پرداخته می‌شود.

کتاب «اسلام» جلد ۱ در قالب 350 صفحه تهیه و در قطع رقعی در سایت‌های رسمی فروش کتاب در آلمان پیش خرید می‌شود.

آشنایی با ژرژ نیکولا تامر

تامر، اسلام شناس آلمانی است. او استاد کرسی فیلولوژی شرقی و مطالعات اسلامی در دانشگاه فریدریش-الکساندر ارلانگن است. این اسلام شناس آلمانی تا سپتامبر ۲۰۱۲ استاد مطالعات عربی و اسلامی و دارنده کرسی مطالعات صوفیه در دانشگاه ایالتی اوهایو در کلمبوس بوده است.

تامر، دانشمند حوزه دین، فلسفه، ادبیات و فرهنگ عربی و اسلامی به شمار می‌رود و تعداد بسیاری از نشست‌های بین ادیانی در آلمان را برنامه‌ریزی کرده است.

منبع: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *